Friday, August 26, 2011

Ramadan ke 27

Hari ni dah 27 ramadan kan.eh silap 26 la...huhu,terlajak lak...masyaallah, cepatnye mase berlalu, puase tahun ni mmg terase sgt2 cpt, tup tup dah nak abis ramadan....puasa pun mcm tak terase la payah tahun ni, sebb leka2 kat opis wat keje, tau2 dah buka puasa,
And alhamdulillah jugak tahun ni aku cipta rekod boleh katakan x sampai 5 kali beli juadah kat param, beli pun tskat kuih2 je, tu pun dlm 2-3 ringgit je....boleh katakan mmg tiap ari aku masak, mkn kat luar pun jarang sgt.....
Aku mmg dah naik menyampah dgn param ni, sbb last year byk kali terkena dgn lauk basinye la, rase cam harem la...pls la ok, kalo nak meniaga atleast tau la memasak... Ni ko jual nasi beriani, masak nasi mentah ko ade hati nak meniaga... Bodoh gler... Tau la nak cari duit lebih, tp kalo nak caei duit pun ko agal2 la... Jual ape yg ko tau masak la.... Ni main jual je....
Kelmarin aku saje ajak laki aku ronda param kat pincak jalil ni, nak cari kuih2 yg menarik, sekali nampk pulut itam... Mmg fav aku la kan, so beli la....org tu jual mcm2 bubur la...pulut durian pun ade, so amik pulut durian satu... Balik umah mkn, ya allah, nak mencarut aku, dah la, durian xde rase durian, rase gula merah je, pulutnye dah la lembik, pls la okeh... Aku mmg dah simpan terus puluy tu nak pulang balik ke tuan dia smlm, tp xsempat, ade lg dlm peti, aku ingt ptg nu kang aku nak g anto balik, pastu mase anto bior mase tu ramai org dpn kedai dia, bukan aku kurg ajo, tp aku nak mengajo skit org tak reti belajo ni skit,aku xphm tul la, ko tak rase ke ape ko jual tu sedap ke tak......aku tau la bln pose tp xkan la masa berbuka tu ko xrase sedap ke idak ape ko jual tu, pastu improve la... Ni dah masuk minggu ke4 ko jual pun rase cam bangang, tak ke ko malu jual mknn xsedap.....Hangin je...
Harini opis ku halfday... So nak settlekan mane2 yg xsettle... Ingt esok nak blk kg dah la....
Thn ni raye member2 skolah rendah buat reunion, first time aku jumpe member2 sek ren ni.... Gilervlama xjumpe....
K la, sajecnak membebel2 pg hari ni smentara nak siap g keje...hehe

Sent from my iPhone


No comments: