Tuesday, August 16, 2011

RAGAM ANAK2....

Anak sape la nih?

Anak sape lg kalo bukan anak teruna mama yg dah besor panjang ni.....

Ni adalah kejadian sabtu lepas, ade buka puasa company hubby kat tarbush sunway pyramid....

Asalnye buat kat eastin, sekali sume staff tak setuju sbb taknak tempuh kl,jam yg menggila...tp betulla, aku perasan this year ramai kurang berminat nak tempuh2 jam ni.....

Dah alang2 g sunway pyramid ape lg...lepas abis buka puasa, (aku kan takleh solat)...huhu, jadinye hangkut la si akif g shopping baju raye skit.....padahal kalo ikutkan dah cukup dah, aku dah siap2 beli...si adik plak pakai baju abang and ade beli skit gak..

Tapi entah camne, masuk je cotton on ni...anak teruna aku ni cam orang jakun jer......macam2 dia nak....plan asal nak beli shoes dia jer...skali, dia nak cap, dia nak seluar, dia nak baju, dia nak belt....

Eh, biar betoi anak teruna aku ni...kalo nak tau akif ni tak suke pakai baju yg jenis pakai jalan2 ni....ntah la apa masalah dia...seksa giler nak suh pakai seluar cantik kalo g jalan, sanggup dia pakai baju pakai kat umah tu sebab lembut kan,.....

Jeans anak aku ni mmg pantang sungguh......jeans yg dia pakai ni pun maklong dia beli kat UK, and lembut skit, so dia nak la pakai.....

Aritu aku beli satu seluar raye dia yg corak ala2 soldier tu, suh dia pakai, dia bantai bukak pastu campak seluar tu sbb keras katanye...hangin jer aku...

Pastu baju kalo bercolar2 ni dia mmg pantang...dia tarik2nye pstu garuk2 kat leher dia pastu suh bukak.....

See....payah okeh nak suh anak teruna aku ni pakai baju.....

Tetapi skang tidak lagiiii....

DIa plak yg hover....

Nak tu nak ni, so ayahnye layankan sajer,sementara dia nak kan....




Cap and shoes dia tu dari cotton on la.....baru beli terus nak pakai tang2 tu jugak...bagusss....


Maka, belilah, cap ala2 komunis tu, shoes merah tu, pastu seluar panjang selai,pastu belt, pastu baju tshirt ade collar (dia yg pilih sendiri) 2 helai....pastu beli baju adik 2 helai...


Untuk anak2 dah selesai...


MAKNYE!!!!!!!


NON ADO LG.....


Biase la , aku ni kang dah last2 minit baru la jumpe baju berkenan kot....padahal aritu dah sampai nak patah kaki aku jejak PKNS and SACC MALL...


Haram jumpe yg berkenan......hmmmm




2 comments:

wan muliani said...

Akak yang ada pilihan banyak gitu pon susah nak berkenan..yani ni lagi la...

Dah besar akif ni..shopping pon dah pandai..alahai anak teruna la katakan...tapi anak2 skrg tak leh paksa nak pakai baju mana..kene tengok taste dia..kelakar je kwn yani citer anak teruna dia kene tunjuk dulu baju mana maknya nak beli...kalau dia xnak xyah la beli..memang dia xpakainya...mak bukan main excaited nak beli baju cantek2kan

nydia-mama akif said...

hehe...betul tu yani, nanti yani dah ade anak tau la....hehe