Thursday, August 11, 2011

JUADAH BERBUKA HARI KE10





Sume orang dok tayang kehebatan memasak bulan pose2 ni ek....jeles aku okeh...huhu...


Dah la sume menu yg aku tgk sedap2 nak mampus, terliur2 aku dibuatnye...

Mai sini aku lak nak tayang kehebatan aku memasak...hahaha...


hebat la sangat...padahal siap cAlling mak aku lg tanye camne nak buat tumis bendi camne nak buat udang kari ......hahahaha

Semalam adalah hari bengang and hari bangang aku....


Aku stress ya hamat sampai menangis sedu sedan buat tender...boley....

Ye la mane tak aku stress...aku kene submit 4 bijik kapal utk satu tender dalam mase dua hari...tak mampus teegolek aku nak siapkan sorang2.......

Sudahnye mengadu damba dgn captain pastu terus menangis sedu2....tak malu gilerrrr....huhuhu

So lepas siap tender aku g facial kat dermaogica pastu terus beli telur 20biji terus balik umah kul 3......



Sampai umah, singsing tangan terus masak puding caramel...haha...tetiba mood rajin melampau sampai.....actually buat puding caramel ni sbb nak bg jiran, ye la, jiran2 aku asyik la bg juadah, atenye tak reti2 nak balas ke...tu yg aku buat puding caramel tu...


Pas siap puding caramel aku masak ayam masak kicap campur kentang....my favourite tu...


Masyaallah selemuihnye pinggan, ni kalo chef wan nampak ni dah diketuknye kepala aku gamaknye.....huhu


Lepas tu masak udang kari berlada...ni mmg favourite kitorg adik beradik, pastu bile dah kawin, laki aku pun menjangkit suke lauk ni...mak aku mmg terror buat ni, nak try?nanti aku bg resepi..hehehe



Pstu buat sambal bilis tempoyak...mase tak letak tempoyaknye lg, nak dekat buka baru letak sb bibik aku tak suke bau tempoyak...akif panggil tempoyak petoyak...dia suke giler makan tempoyak okeh....



.Pastu buat sayur tumis bend plak...sayur ni pun feberet kitorg......

Wah.....rajin giler aku kan...tu adalah menu smlm...harini??tungguuuuu.....huhu

No comments: