Wednesday, August 17, 2011

FRUST, SENTAP, SEDIH, MENCI, SUME ADE

Arinikan nuzul quran.....makanye aku dan lakiku yg bekerja diselangor bercuti la....
Mmg dah plan arini aku nak settlekan barang2 aku jer...
Yer la, anak2 sume dah settle, tinggal baju melayu akif je, laki aku pun dah hampir settle, tinggal baju selai dua je, jam pujaan hati dia pun dah dapat....menggigil aku membayor....tak hagak2 adiah laki aku nak.....tp xpe la, aku paham sgt laki aku...dia kalo nak sesuatu dia nak yg betul2...lgpun laki aku bukn jenis tiap bulan menyopping....kekdg sethn sekali baru menyoping....
So misi arini mmg utk beli barang aku sahaja.......
Kul 11 pagi dah keluar umah, g sunway pyramid jer, senang dekat dgn umah, lgpun aritu dah usha beberape barang yg aku berkenan....
SO tempat pertama adalah dikedai itew beg....hehe, siap tunjuk gambo beg yg aku nak, SA tu ckp stock tu dah xde, aku suh dia check outlet lain, dia ckp sume outlet dah xde.....aku dah mencuke dah.....sbb aku mmg nak beg itew....dah lama kuidamkan....tp sblm ni tak terkata2.....skali lakiku nak belikan and dia pun suke sgt beg itew...tp apekan daya xde lak...aku dah buat muke dah...mood mmg dha xde...laki aku suh beli design lain...aku cam tak berkenan...so lupekan...
Terus ke depan skit, menuju ke dorothy perkins...nak beli jeans lak(orang raya cari baju kurung ko sebok cari jeans...hishh)..aku punye suar jeans dah londeh okeh.....silap2 aku pakai lucut ke tanah lak.....nak kate aku kurus aku rase badan aku gtu jeer.....takkan suar jeans ni mengembang kot....huhu
Masa masuk DP ni aku cam cuak gak, aku rase sejak aku bersalin aku belum beli selai jeans pun...so aku agak cuak sbb takut takde saiz.....
Siap ckp kat SA tu ade saiz besar tak?
Pastu bile dia bg saiz besar, dia lak cakap, eh takkan besar ni, i rase u try yg kecik skit la....wah cam tak caye org cakap camtu...bukan ape kalo nak tau mase aku g PKNS aritu, mase aku masuk satu kedai tu, minah kedai tu taknak layan aku siap ckp saiz aku xde okeh...hangin jer aku tau....
PAstu masa nak balik aku saje singgah kedai dia, pastu dia suh aku try, pastu dia siap ckp, ingt takde saiz, ade rupenye, muat ni, beli la....jangan harap aku nak beli, aku try L siap longgar2 lg okeh...aku pakai saiz M pun muat tau tak...tp masalahnye aku ni tinggi, so agak terjongket kat tangan and lutut....
Suke2 ko ckp saiz aku takde...blaa la ko...
Ok berbalik pd jeans,
AKu dah jumpe jeans yg berkenan, selesa, sedap pakai, lembut, sume complete okeh,,,,aku jugak rase terharu jumpe saiz yg aku muat...haha, jarang okeh aku jumpe saiz jean yg aku muat skg...so bygkan lah kegedempolan aku skg....
Skali tunjuk kat laki aku dia tak berkenan.....dia ckap tak elok aku pakai skinny jeans...nampak kembang...sedih okeh.....terase diriku begitu gemuk.....sob sob.....
Terus tak jadi beli...sedih....
Pastu g jenjalan dah cam hilang mood terus, padahal nak cari baju nak cari bra....bra pun dah longgar...ehhh, apsal sume dah longgar haa??
PAdahal aku timbang berat aku gtu jugak, mmg segram pun tak turun...eh tp aritu turun 2 kg laaa....tp aku rase cam xde beza pun....mayb sbb sasaran jauh lg...aku kene turunkan lg 8kg okehhhhhhhhhhhhhhhh........
So sudahnye beli luggage sebijik, mahal nak mampus luggage, tp sbb aku berkenan yg tu jugak, beli jugak la, kalo raye nanti aku bwk luggage merayau umah org ok tak?huhu(ok aku dah merapu sedih punye pasal....ape pun xdapat...
padan muke aku....

3 comments:

wan muliani said...

alahai sedihnye bile beg yang di idamkan..pastu suami lak bagi green light dah sold out..mesti tido x lena ni kan..hihi sabar akak..byk lagi choice..pilih jgn xpilih

Nurhayati said...

hahaha beb, gelak aku baca entry ko ni.
nak2 part luggage bag tu.
sabau je la haku.

tp mmg potong mood teruskan
kalau barang kita nak tu takde.
huhuhu

p/s: mak jeles ni semua menda longgar. harus vogue raya ni ;)

nydia-mama akif said...

yani & yat :mmg sedih la ...nak beli bag utk raye ni, tp tak dpt....mane tak sedih...huhu.