Wednesday, March 21, 2012

PENANGAN SIBUDAK MELASAK

 Dlm entry semalam kan aku ade cite alkisah anak aku si aril yg tgh melasak tu.....
Aku balik kerja semalam aku tgk kusi makan dah tunggang langgang....
Maid aku tarik sume kusi sbb taknak bg si aril panjat....
Korang bayangkan la.....Dia panjat kerusi makan tu pastu dia panjat atas meja makan pulak...
Tak ke urut dada maknye ni.....
Maid aku mmg asyik menjerit je kejenye everytime tgk anak aku memanjat...
Dia gerun takut anak aku jatuh...Bukan dia je gerun, dgn aku2 skali gerun...ishhhh...tinggi tu.kalo jatuh??...haish, mintak simpang la....
Dah rupe org nak pindah umah dah...haishhh

Tgk je la atas meja makan tu, bersepah dgn mainan si akif, ni pun satu masalah jugak.....Kalo si adik dpt mainan abangnye ni siap dia jahanamkannye...di hempas2nye, dipijak2nye...haaaa.....hamik kau, aril ni punye ganas, sampai nangis2 si abang tgk mainan dia kene kerja dik adik, sudahnye aku suh letak atas meja....kalo rase2 aku malas ke xde mknn atas meja, makan je la menan tu...boleh?hehehe

So lepas ni kalo nak makan sila la makan kat caunter ni .....
Rumah aku skg mmg takde rupe rumah dah.....
Tak dapat nak diselamatkan dah...
Gini le rupenye kalo anak melasak...
JGn mimpi la nak rumah cantik ke, nak taruk alas meja bagai...
Sebelum  ni pernah jugak letak....tp sekali aril tarik habis berderai sume barang atas meja...so aku terus simpan....
Hiasan mmg takde dah atas2 meja...minta mahap ye....
So smlm aku susun la kerusi tu macam gambar diatas.....sebagai penyelesaian sementara walaupun aku tgk dia ade jugak cube2 cari akal camne nak panjat jugak....Serious aril ni mmg kaki memanjat okehhhh.......
Aku risau dia manjat kat sini je pulak.....fuhhhhh

Lagi satu tempat yg dia sedang berusaha nak panjat is cabinet tv......
Tv tu tah bape kali nak jatuh, sbb dia tariknye......Kusss semangat budak ni okeh....
So aku rase mmg kene lekatkan ke dinding la tv tu nampaknye...





Ni la budak melasak tu...........tgk la muka notty dia....




Kalo nak tau, tupperware atas kepala dia tu asalnye dia ambik dari dapur,
Nak tau buat ape????????????
Dia nak panjat atas tupperware tu sbb nak  capai barang atas meja yg dia  x sampai...
Asalnye dia nak panjat kerusi kecik ikea tu, tp aku ambik and sorok...
Ingat dia nak mengalah!!!!!
No mama no,
So dia g cari segala barang yg dia bole guna utk panjat.....

Fuhhhhh..
GItu la kisah anak aku melasak....
Pitam



No comments: