Tuesday, March 20, 2012

MACAM2 NAK BUAT

Aku skg ni tgh dalam fasa nak buat macam2.....
Aku kan suke berangan.....so bile berangan tu memacam la idea keluar dlm pala otak ni....
Nak buat itu la, nak buat ini la....
Macam2 la....
Tp tu la, tak semua yg kite nak tu kite bole dpt.....
Sbb memacam faktor kite kene pikir dlm nak buat and nak dpt ape yg kite nak...
Contohnye faktor kewangan and faktor mase....
Kalo bende yg aku berangan2 tu melibatkan kewangan, mmg kene tolak tepi dulu la ye....
Sbb byk yg penting2 kene dulukan....
Pastu lak ade yg aku nak buat tp cam tak cukup mase nak buat ape yg aku nak buat tuh...So kene pending dulu la yek....
Hmmm....ape yg aku merapu nih...hahaha...

Haa....sikenit aril tu skg makin menjadi2 lasaknye....
Tghari tadi aku call umah maid aku mengadu domba dgn aku si aril asyik memanjat meja makan, sampaikan segala mknn dia dah letak kat dapur sbb aril dok cekau....
huhhhh....Dari smlm aku dah nampak dia start memanjat meja makan ni....
Upenye hari ni makin2 menjadi dia memanjat....
Kene pikir sesuatu nih, aku isau jatuh tergolek jer....dah la meja tu tinggi...ishhh, sikenit ni tau...
Aku dok pikir nak ikat je meja makan aku dgn kusi mkn tu...tu je la penyelesaian yg aku bole pikir wat mase ni...nanti pikir cara lain plak....nak simpan meja makan tu mane lak aku nak letak....umah pun kecik, dah penuh....hmmmm...

No comments: