Thursday, March 15, 2012

KENE ROMPAK

Semalam masa adik aku balik keje dia kene rompak.....
Adik aku yg bongsu ni, ashoo duduk dgn aku....
Mase dia tgh tunggu traffic light merah kat depan stadium bukit jalil, suddenly ade moto sebelah dia....
Dia mmg perasan moto tu macam lain macam, sbb dia rase moto tu dah lalu sebelum tu and buat u turn.
And suddenly dia kata tetiba nampak moto tu kat belakang kete dia....
Pastu moto tu slow2 g sblh dia.....Yg adik aku plak , bile moto tu dok sblh dia, dia ingt moto tu tak lepas....
So baru je dia nak gerak skit nak bg moto tu lepas sekali...
KEDEGANNGGGGGGGGGGGGGGGGGG
DIa nampak org tu pegang hamer ke kapak ke ntah ketuk cermin kete dia.....
Memang berkecai terus cermin and orang tu sempat ambik beg adik aku.....
Adik aku ckp dia mmg tak pernah letak hbag kat seat passgr, tp ntah kenape semalam dia letak kat seat...biasa dia letak kat tempat kaki......
Tp nasib baik la beg yg org tu dpt is beg brg2 adik i and bukan handbag dia.....
Walaupun brg dlm tu tak la bape penting,tp cermin yg pecah nak kene ganti jugak....

Pastu plak mase kejadian jalan adalah jam...ye la masa tu waktu org nak balik keje.....
Tp as usual mmg takde org tolong la....Sume yg nampak just tengok je la, then lampu hijau masing2 blaaa....Adik aku pun mmg panic giler, tak terkata pape...dgn keadaan cermin bersepai merata, siap masuk dlm baju, dlm tangan, nyaris tak masuk mata je....

So dia terus je speed balik umah dlm keadaan gigil2....
Sejam pas tu tetiba adik aku dpt call....Tp terputus ke ape ke tah...
Aku ni siap syak celaka anak gampang (pencuri) tu call...Sbb dlm bag tu ade satu document apply loan umah adik aku....so ade no phone bagai la....So kitorg ni ingt celaka tu tak puas hati so call ke kan....
Pastu org tu call balik, and rupenye yg call is polis.....
Polis tu cerita yg dia dpt beg adik aku tu dari one chinese lady yg juga kene rompak selepas dia rompak adik aku.....
Agaknye , masa dia rompak adik aku tak dpt pape so celaka tu g merompak org lain pulak....
Chinese lady tu kene rompak kat jln klang lama, means dari bukit jalil terus ke jln klang lama pulak...
Lepas je dia rompak lady tu, lady tu nampak dia campak beg adik aku...so lady tu ambik beg adik aku and bawak kebalai.....

Tp lady tu lg kesian sbb polis tu ckp penyangak tu dpt duit quite byk.....Sian kan....
Org mcm nak mampus bekerja, cari duit, ko senang2 nak rompak....bhabhiiiiiii

So pada sume berhati2 la....kejadian ni mmg selalu je jadi....
Cuma kite yg tak kene lg better hati2 la.....
Skang ni masing2 jz jaga diri masing2...org keliling pun mmg tak de nak tolong2 dah.....
So hati2 sume....

Cermin masih dlm kete....berderai

No comments: