Thursday, March 22, 2012

ESOK DAN SEMALAM

Skang ni update pasal anak2 je la.....
Semalam dah membebel pasal  aril yg melasak....
Harini nak cerita kisah si abang pulak....


Sebelum tu nak cite, smlm aril berjaya jugak panjat kerusi yg aku dah terbalikkan tu....
Fuhhh......
And malam td akif main lompat2 dgn aril and aril jatuh dari atas kerusi terbalik okeh....kepala bwh kaki aas dlm keadaan menegak.....(cube bayangkan)...and dia langsung tak nangissssssssssss....
Bibik aku lak yg muka cam nak nangis sbb terkejut.....

Ok...berbalik ke kisah akif
Akif ada mslh nak understand what is semalam and what is tomorrow....

Contoh situasion:-
Aku nak pergi kerja....akif dah siap salam sume and dia akan cakap...
:Mama, esok mama balik work jgn lupe beli robot."(hari2 nak robotnye pun)
Padahal aku balik keje petang nanti.....
So ape2 saje yg future dia akan ckp esok....

Contoh situasion 2:-

aku balik keje and nak tanye akif dah makan ke belum...

And he replied...:- Dah, semalam akif makan....
Padahal nak bgtau yg dia makan tengahari tu....

So ape2 yg past dia akan cakap semalam..walaupun kejadian tu baru 5 minit yg lalu but still dia akan ckp semalam....

So aku tgh memikir camne nak bg dia understand what is semalam and what is esok ...hehehehe

3 comments:

Nurhayati said...

hihihi 5minit tu smalam dah yer.. camtu kena makan setiap 5minit nanti lapar sbb makan tuk semalam :)

nydia-mama akif said...

hehehe...tu la yat, kalo dgr dia sembang mmg bole pening...hehe

nydia-mama akif said...
This comment has been removed by the author.