Monday, December 15, 2008

AKTIVITI DIRUMAH

Normally kitorg akan merendek (merendek means g jenjalan kat shopping complex) on weekends. But this week aku mmg takde mood lgsg nak g memane....feels like nak relax je but when i woke up in the morning and look around my house aiyoyo...needs to do something la.....bersepah everywhere with toys n baju dalam bakul dah byk tak basuh...so no relax2 time anymore...so aku humban segala baju dlm washing machine n aku terus buat breakfast, aku buat meehon goreng je. Lepas tu sambung aktiviti kemas rumah, vacum n lap lantai. Skg ni aku mmg kene lap lantai selalu kekdg almost everyday coz akif suke sgt mencantikkan lantai umah tu dgn biskut dia.....anak aku tak hingin dah makan bersuap ni, konon dah besar sgt..so kalo mkn biskut tu nak pegang sendiri...kalo dah pegang sendiri tau je la ape jadinye....abis comot baju,tgn muka pastu dia mula la salat kat kusi la kat lantai la....aduihhhhh......So terpakse la mop selalu...kalo tak kang jalan2 tetibe rase melekit, rupanye terpijak biskut dia.....kekdg tu dlm bilik pun ade biskut dia, ye la dah la nak mkn jap tu nak main g sane sini...sampai aku tak tau mane dia campak biskut dia......

PAs dah breakfast, terus je keringkan baju dalam dryer, aku mmg syg giler dryer ni..ye la since ade dryer ni aku mmg tak penah sidai baju..sume aku campak dlm dryer.....keringkan then lipat.....senang kan, so aku takyah pening pala walaupun ujan ke ribut kat luar aku tau baju aku kering after 1 hour...huahuahua(statement org malas)

Pastu lunch pun aku masak gak, masak kari ayam (aku rase mamak pun kalah kot) huhu...sedap beb.....pastu goreng ikan kering n telor....fuh..sedap ok.....Then for akif aku buat sayur masak lemak

Then dah petang baru kuar atas tujuan nak cari thermos n kipas aku yg dah jahanam......nak taknak kene beli gak kalo tak susah laa aku dok nak masak air je kejenye.....

Last2 laki aku ajak g umah kakak dia kat rawang coz boring xde ape nak buat...so g je la....

On Sunday ade invitation ler plak...Cousin laki aku baru bukak kedai makan,so dah tentu kene buat doa selamat + makan free on first day kan...as usual kitorg bab makan free mmg tak tolak.....Dah la ujan lebat giler,x jadik hal...redah jugak....So no pics taken sbb dgn ujan lg,dgn org ramai lg... But ikan bakar dia mmg sedap....So itu je la aktiviti aku cuti aritu..boring kan....



rambut akif terpacak hasil kerja cikgu nursery dia....


akif sgt khusyuk melayan..sampai leleh air liur...dia ingt dia naik car la tu.....

No comments: