Thursday, April 5, 2012

SI ABANG

Selalu cite pasal kerenah si adik yg memacam tu...
Adik ttp dgn kerenahnye la...hehe
Tp skg nak cerita pasal si abang....
Si abang ni takde la notty sgt....
Tp budak2 besar akif ni kan suka bercakap.....
So bersiap sedia je la dgn pertanyaan diorg tu yeh...
Kekdg tuh aku terdiam jugak la tak tau nak bg jawapan bila tanye bout something yg aku sendiri tak sangka dia akan tanye...heheheehehe
Mmg pasni aku kene be prepared je la dgn soalan2 dari si abang ni...
Semalam aku dok bercerita2 dgn lakiku pasal nak g bercuti2....
So siakif ni dengar.....
And dia pun menyampuk and menyibuk cakap dia nak g tgk lion (dia still ingat masa pergi cuti kat melaka last year).....
Pastu mengamuk2 cakap nak pegi nak pegi.....
Hadoih....si akif ni kalo dia nak, tang2 tu jugak naknye...
Aku pun cakap la, hari ni bukan hari cuti so lion xde....
Hari cuti baru lion ade....so tunggu nanti hari cuti mama bgtau lion ade ke tak....baru bole pergi....
So dia pun cakap...
"nanti mama call lion k"......!!!!!!!!!!!!,terkedu aku...

Pastu petang semalam si ayah bawak budak2 g playground...
Pastu balik playground akif cakap dgn aku...
"mama...akif nak dog, akif nak letak tali kat tekak dia, pastu akif nak bawak dog jalan2....."
Hadoih....satu hal lak aku nak explain....
Dah explain bagai dia tetap tak paham, sbb aku ckp kite islam tak bole pegang dog, bla bla bla....
Terus mengamuk.....
Hadoihhhhhhh.....

No comments: