Sunday, April 15, 2012

Adik pun alergy

Semalam aril kene alergy akibat makan telur separuh masak.... Makan sebijik abis.... Suke sgt dia... Skali abis makan nampak keliling mulut dia bengkak... Haaa, sudah... Terus suruh cuci mulut dia cpt2... Sib baik ok.... Pastu balik umah aril start garuk2..... Ok lg..... Tetibe muka dia jadi merah padam and membengkak.... Terkejut sgt aku tgk....
Aril mmg dah start ngamuk2 la... Sbb gatal dah satu badan.... Abis dia garu2 sampai luka2.... Terus bg ubat tahan gatal.... Tp x ok jugak... Dah melarat satu badan merah2, siap bengkak2 lg.... Menyesal giler aku bg aril mkn telur.... Mmg tersentap sgt...sbb dulu masa akif, aku mmg jaga giler2 makanan dia... Tp aril ni aku rase cam aku leka skit....
Aril start batuk2, aku takut bengkak kat salur pernafasan je...terus ajak lakiku g klinik... Sbb dah makin teruk.... Sampai klinik dr tgk pun terkejut.... Sib baik xde pape.... Dr bg ubat alergy....
Tak lama pastu merah2 sume surut, tp kene duk dlm aircond la... Sbb kalo panas, berpeluh, mula la dia gatal...

Fuhhh... Mmg panic jap dibuatnye.... So pasni adik kene la pantang segala bende2 gatal ok....

Sent from my iPhone

No comments: