Thursday, July 14, 2011

MALAS TAHAP MELAMPAU

Tak tau la kenape lately aku mengalami penyakit malas tahap melampau.....

Aku malas sangat sangat sangat nak masakkkkkkk.........

Masalahnye aku malas ke aku buat2 malas ke aku suka suki malas ke aku terpaksa gak merajinkan diriku ini.....Kalo aku tak masak mmg tak makan la si akif dgn si bibik dirumah tu...

Mmg rutin aku setiap pagi akan prepare bfas + lunch + dinner kat rumah...bunyi cam banyak je padahal aku combinekan je ..huhuhu

Biasenye pagi aku akan masak someting like bihun ke, mee ke ketiau ke, cekodok ker or kalo dah malas giler aku suh bibik goreng nugget and sosej jer...

Pas siapkan bfast aku start kung kang kung kang masak utk lunch + dinner lak...

Biasenye aku masak 2 menu and kalo terlebih rajin akan ade 3 menu....


Tapi apakan daya...skg ni aku sgt la malas...........

Jadi penyelesaian masalah....menu bfast+lunch + dinner adalah satu jenis saje, iaitu nasi dan lauk pauk...huhu

Lauk pauk pun kalo aku rajin ade la 2 jenis, kalo tak mmg satu jenis je la aku masak...


Sorry la sayang ek, mama tgh mood kelaut,

cuba la bayangkan aku ni setiap pagi mmg kene mengadap dapur, jdnye kekdg termenung aku sesorg memikir ape la aku nak masak ni...(kecoh je, padahal org lain kedapur gak..huhu)


Tp sk mmg sgt la malas....

Mayb aku dah muak kot ari2 masak....

Tapi weekend aku mmg tak masak lgsg, mmg makan luar dari pagi sampai ke petang..

Mau muntah aku kalo 24/7 aku dok mengadap dapur....

Tak lalu aku...


Bila la mood rajn ni nak dtg ni......huhu


No comments: