Tuesday, January 10, 2012

MINUM SUSU

Harini kesihatan tak mengizinkan betul....sakit tekak , selsema, pastu badan dah start nak demam....Jadinye mmg xde mood nak buat keje......file utk tahun ni pun xbuat lg....nanti2 la buat ye...bile mood sudah kembali.....

Jadi disebabkan mood nak bekerja xde...mari kite cerita pasal susu....hehehe...


Aku ni adalah antara orang yg sgt liat yg nak minum susu yg berkhasiat ni.....

Tp kalo creamer pekat manis mmg suke.....aku plak mmg jenis tak reti minum tea o ke, nescafe o ke, milo o ke, mmg tak suke.....aku mesti campur susu baru bole minum...tp susu pekat la......


Dulu aku pernah try anlene...tp badan jd panas, jerawat berlumba2 keluar sbb panas dlm badan kot, pastu lak bau dia agak kurang menyenangkan aku....so aku stop anlene, sambung balik minum susu pekat manis.....


Sampai la mak aku dok bebel2 suh minum susu tepung......

Mak aku mmg dah minum susu lama.....and mak aku jugak amalkan makan calcium brand amway.....mak aku ckp bagus, siap mase mak aku buat check up every year tu, doctor ckp calcium dlm bdn mak aku dah terlebih, so dia suh continue minum susu je, takyah amik calcium dah....tu mak aku cite la....


So mak aku pun suh aku cube susu yg dia minum....nestle omega....

Aku baru je try susu tu...tak abis pun satu paket ni.....bibik aku n lakiku pun aku pakse suh minum....

So far aku suke minum susu ni...bole terima bau n rasenye....

Tp jerawat tetap naik bile minum susu ni..bukan takat muka, badan2 sume dia naik.....adoih....



Ni la susunye....nestle omega


Tp tu la, mane lg penting tulang n kesihatan or jerawat??????????//


Arggghhhhhhhhhhh....camne nak cantik camni........dah la tgh pakai produk baru.....hehehe


Tp wat mae ni aku stop jap susu ni...kalo minum pun sekali sehari or dua hari sekali...


Pada yg belum minum susu tu sila2 la minum, kesihatan n tulang kite juga penting and perlu dijaga ye kawan2....

No comments: