Monday, January 2, 2012

Azam 2012

Ok selamat tahun baru 2012
Sedih plak rase tinggalkan 2011....
Byk kenangan 2011, papepun syukur pd allah memanjangkan usia kite sume... Walaupun umur makin meningkat kan... Tp tu la umur ni mane bole disekat2.... Akan bertambah n bertambah lg kalo umo pjg, pape pun terpulang kat kite la how to make ourself look young forever... Jgn ko pilih pakai susuk sudah.... Eh tetibe lak feeling cam diri tu young sgt.... Hehe, aku terfeeling ni sbb baru pas cube produk muka baru...tu nanti cite... Ni entry nak cite pasal azam 2012

Kalo ikutkan hati mmg memacam yg aku nak acheive for 2012 ni and memacam aku nak beli....tp takmo la tamak sgt.... Kang dok berangan2, sudahnye jd mat jenin....

Ok nak listkan antara ape yg ingt dicapai/ beli for this year....
1) pertama2 skali akh tekad nak kurusssssssssssss..... Aku dah xsanggup tgk diri aku skg, thats y aku tak suke bergambar n tepek gambar.... Aku kene kurangkan atleast 10kg okehhhhh.... Byk tu, nak turun sekilo pun mkn bertahun ni kan 10kg.... Tp aku mmg tekad nak turunkan jugak wpun laki aku dok ckp dia suke aku chubby2 cam skg.... Eiiiii, menci menci.... Actulally kalp aku turun 10 kg pun aku still x dpt lg berat zamsn kegemilangan dulu, wahhhh gemilang la sgt.... Tp kalo dpt turun 19kg tu pun dah abis bersyukur dah....

2)nak tukar imej.... Aku rase imej aku skg dah tak sesuai dgn umo aku.... Umor dah nak masuk 4 series tp imej cam budak 20 an.... Dasar tak sedar diri.... Huhu, so tahun ni aku nak try something new, tp xdecide lg imej camne....

3. Nak beli dslr... Walaupun aku tau harapan utk camera tu dok dlm almari adalah besar tp aku rase aku ttp nak beli sbb aku tgk gambo2 org sume berjenis... Tp gambo2 aku sume semacam je... Nak tgk pun takde selera.... Dari muke comey terus ilang seri ... Ehhh,perasan lg

4. Nak beli mesin jahit... Dah bertahun dah aku bercita2 nak beli mesin jahit ni, sbb aku bercadang nak jahit baju kurung aku sendiri... Eh, aku tau menjahit tau... Abis spm dulu aku belajar menjahit... Dapat gak la aku memjahit baju raye aku sekeluarga....siap mase belajar tu jari2 aku aku jahit okehhhhh... Giler sakit....
Tp tu la sblm2 ni azam aku nk beli mesin jahit ni dtg bile aku meroyan tgk baju kurung aku yg macam hapa tu.... Hantar org jahit tak menjadi, beli dah siap xkena... So masa tu berkobar2 la nak beli, pastu dah lama xnak dah... Hehe, tp thn ni nak try dptkan gak sbb aku nak start pakai baju kurung moden g keje..... Tp mesin jahit boleh tahan gak mahalnye kan.., eh... Byk alasan plak aku ni...

5. Aku nak jaga solat n nak cube mengaji setiap hari...bak kate sorg kawan aku dpt sehelai sehari pun dah cukup janji kite jadikan amalan setiap hari... Betul jugak....

6. Tahun ni nk jdkan tahun byk cuti2, sblm ni xdpt.... Anak kecik2 lg.... So this year, sikecik pun dah besar, so bole la g jln2 skit... Cuti2 malaysia pun ok..

Tu list wat mase ni... So bole la start berangan dr skg... Harap2 dpt buat ape yg dirancang... Amin

Sent from my iPhone

No comments: