Tuesday, March 10, 2009

MET MY FREN.....

Cerita ni actually dah lama,lebih kurg 2 weeks ago kot, mase cuti maulidul rasul. Aku berfikir byk kali gak sebenarnye nak cerita pasal my fren dlm ni tapi setelah aku pikir and sebagai panduan and peringatan untuk diri aku i decided utk tulis cerita dia dalam ni...let me call her nor je la. Actually dah almost a year aku tak jumpe nor....plan asal nak jumpe bertiga, tapi last minute one of my fren tak jadi jumpe coz ade hal....so aku jumpe dgn nor je la.....I mmg excited giler la coz lama tak jumpe kan......tapi jumpe pun kat mamak bistro area rumah dia jer...coz dia pun ade baby so malas nak g jauh2.....
Aku hangkut akif and lakiku skali.....huahua... (tapi takde ler diorg join aku, diorg hantar aku then merayap ntah ke mane laa) Actually tujuan utama hangkut my hubby coz aku tak ingat jalan nak g umah my fren ni, kalo g shopping complex tu aku ingat ler jugak kan...hehehe, AKu ni mmg bengap skit pasal jalan ni....asyik lupe jer...hehe

So jumpe2 ok la, tp aku quite surprised tgk nor ni coz dia kurus sgt2...bukan kurus yg kite tgk ala2 model tu, ni kurus cam org sakit......

Let me start the story dari awal la....actually nor ni 2nd wife, mmg aa aku pun kurg setuju on that part, but no need to argue bout that la kan,different people different perception bout this kan

But ape yg aku nak cerita ni sebenarnye ape yg terjadi pada nor ni yg mmg buat aku sedih, sebak, terkejut, marah and macam2 perasaan la.......

Aku mmg tak tau dia ade masalah, coz selepas dia kawin mmg dia nampak happy giler, esp bile dia dpt baby...

Semalam mase jumpe baru ler dia cerita segalanye pada aku.......N aku mmg terkejut beruk dgr cerita dia, aku kenal jugak laki dia ni, mmg caring giler laaa, mase sebelum kawin mmg takyah ckp la,bukan main lg, mase baru2 kawin pun nampak ok jer....Yg aku paling tak tahan tu statement si mamat ni mase nak kawin dgn nor tuh...korg tau dia ckp ape....tujuan dia nak tlg kaum wanita, dia tak sampai hati tgk si nor ni terkontang kanting...hakkkk tuihhhhhhhhhhhhhhhhh

Tapi rupenye2 tu sume pura2 semata2, Camne nak cerita ek?aku ni tak reti nak mengarang ni, so aku pendekkan je la ek......aku sbnrnye nak cerita ape yg laki dia buat kat dia yg buat aku sakit hati....


Nor ni ade rumah sendiri, mmg dia beli dah lama even dah nak habis bayar pun rumah tu.....tp korg tau ape laki dia buat....laki dia suruh nor ni refinance balik rumah tu, n nor ni plak bole ikut ckp laki dia so si nor pi lah refinance balik rumah tu.so dapat la cash bedebuk rm50k lebih camtu la....n yg buat aku lg sakit hati bile nor ni cakap dia tak merase pun duit tu coz sume duit tu laki dia tu amik...mau tak terkejut beruk aku dgr, pastu lak si nor ni dpt tau laki dia guna duit tu dlam berapa belas ribu ntah utk byr duit rumah bini pertama dia....sial tak?haa...

Pastu yg aku kesian tgk dia sbb dia ckp rumah dia tu nak kene lelong bulan depan coz tak bayar dah bape bulan, Kesian sgt aku dgr bile nor ni ckp kat aku dia sendiri tak tau mane dia nak merempat lepas ni...korg bayangkan la.....

Nor tak boleh bayar ansuran rumah dia sebab dia kene benti kerja. So dia dapat la duit pampasan, agak byk jugak la sbb gaji nor pun bole tahan jugak.....sekali korg tau duit tu pun laki dia bedal, bukan tu je nor cakap duit bonus dia pun laki dia bedal jugak.....

Aku dah sampai tak terkata mase tu, dgn kesiannye dgn marahnye.....Tapi ape yg dia boleh buat dah mase tuh, coz mmg dia dah xde pape...haa..lagi satu aku lupe kete dia pun dah kene tarik...cuba ler bayangkan....aku tak tau ler if i am in that situation..mau giler aku kot......ye la bygkan org yg kite harapkan,tempat kite bergantung, buat kite camni....ni suami ke jantan ker binatang???
Pada aku baik takyah ade suami kalo setakat meyusahkan....anyway si nor ni ade gak cite yg dia nak mintak cerai tapi suami dia ugut akan bwk lari anak dia kalo dia cerai...as mother for sure ler kite tak sanggup kan pisah dgn anak....tu yg dia terpakse tahan segala ni, gado bagai tuh toksah cakap ler..
Nor ni sebelum kawin dgn mamt ni hidup dia ok jer aku tgk....ye la dia dah ade rumah sendiri, kereta sendiri, kerja dia pun gaji okeh...tp bile jadi camni terus segala2nye hilang......N sekarang ni suami dia mmg taknak tlg lgsg...just imagine dgn takde kerja pastu nak beli pampers anak beli susu anak camne tuh???
Aku harap nor dpt tempuh semua ni......

2 comments:

faiz said...

nydia, camane sampai laki dia blh kebas suma duit dia? ATM card tue laki dia pegang ke? jantan mcm nie la yg patut dikerat2 and buang ke laut kasi jerung mkn... nyusahkan hidup org lain je.. dah tau x mampu nak kasi bini mkn..x yah la berangan nak kawin satu lagi.. n kawin ngan ur fren tue pun rasanya sbb dia tau ur fren tue senang and dia blh tumpang....mmg jantan hampeh..sorry to say la..lelaki melayu skrg nie byk yg hopeless..huhu....

nydia-mama akif said...

haah..mmg nyusahkan kalo dpt jantan gini faiz....i'm speechless u know dgr cerita dia....mintak simpang beb