Friday, March 6, 2009

GELAGAT AKIF DI KEDAI MAKAN

Alamak....senget ler plak video ni...camne nak tegakkan ek?aku ni bab2 gini ni mmg lemah....tak pandai laa...maap ye....

Ni adegan di kedai makan mase balik kerja 2 hari lepas kot....skg baru ade mase nak upload. Mase ni tgh tunggu food sampai. Akif ni takleh tgk bende tak kesah le kertas ke kunci ke, batu ke, ape ke sume dia nak masuk mulut dia.....tu lah yg merbahayanye budak sorg nih.......jadi untuk mengelakkan aku dari terlalai, aku mmg pastikan rumah ku itu takde bende yg kecik2 nih, bole katakan perhiasan2 sume mak nenek tuh mmg tak dapat ler kat rumah aku tuh.....kalo ade mmg saje cari nahas laa....kalo tak jahanam bende tu silap2 selamat dalam mulut akif ni.

Pernah sekali tuh aku g ziarah mak mertua adik aku balik dari haji, rumahnye mmg ler cantik, siap berbagai perhiasan, bunga pasu atas lantai ada dan segala macam perhiasan ler...maklum ler takde budak kecik kat rumah boleh le kan...anak aku dah usha dah bunga2 tuh sbb bunga2 tu kan colorful.pastu lak ade bijik2, sekali akif sudah geram tgk bunga tu dia lari2 pegi nak picit....aku ni dah sesak nafas dah...ye la kalo pecah pasu bunga orang tak ke naye mak ko yg tak berada ni. Satu hal ler plak.....

Video di atas ni plak lagi satu gelagat akif. Akif adalah sangat suka menjerit...Kalo dia menjerit, ya rabbi.......satu bangunan boleh dengar.....especially kalo dia nak sesuatu tapi kite tak bagi, selagi kite tak bagi selagi tu la dia menjerit cakpa "NAKKKKKKKKKKKKKKK". Kadang2 geli hati bile tgk, tapi kdg2 geram jugak esp kalo kat kedai makan...ya allah...mmg confirm sume org pandang, malu mak nak ooiiii...so kalo sesape tetibe terdengar suara yg agak nyaring dan membingitkan ketika makan di restoran ke kat mane ker, mayb tu adelah anak aku ler tuh...hehehhehe......Video kat atas ni si akif menjerit sbb dia tgh geram. Aku pun tak pasti ape yg dia tgh geramkan.....tapi camni la dia.....menjerit dan menjerit dan menjerit lagi

Ni lagi satu gelagat yg akif suka buat. Perasan tak dia tengah cakap "ape" "ape". Mase ni org kat depan tu tgh masak ape tah, so bunyinye agak kuat. akif ni tak bole dgr bunyi yg kuat or pelik2 cam org ketuk2 senduk ke ketuk pintu ke bunyi lori yg bising amat tuh ker dia akan bulatkan mata dia pastu jari telunjuk akan tunjuk2 pastu dia akan cakap "APE' "APE". hehe...kelakar tul anak mama ni. LAgi satu dia suke sebut "HA" "HA" kalo dgr bunyi pelik2 kononnye dia nak takutkan org la......

Yang lagi kelakarnye selepas adegan2 ni kucing lalu bawah kerusi dia, sekali dia menjerit sekuat2 hati sampai satu kedai tgk....anakku ni sgt takut kucing okeh......lawak tul la....tp tak sempat rakam sbb aku sudah gelak tak hingat dunia, sian anak mama.....

5 comments:

Nurhayati said...

hihihi akif takut kucing ye.. siap jerit lagi tu.. hehehe
kalau zara nampak kucing siap tarik2 lagi.. sabar je la anak dara aku tu..

Anasfadilah said...

salam singgah! :)

nydia-mama akif said...

yati: tu la yati..wat malu jerk...anak teruna ku takut kucing.....hehe

Anas:thanx sudi singgah my blog,salam kenalan...nanti i jenguk ur blog k...hehehe,

faiz said...

adoi nydia..terkehel rasa leher i nak nengok video clip si akif tue..heheh...

nydia-mama akif said...

hehe...sorry ler,makcik tak pandai nak betulkan bende alah ni...