Tuesday, February 3, 2009

KENE TAG

Ni first time kene tag....hehe,sungguh tak glamour aku ni....Takpe ler kan....Kene tag dgn mama zara...Rase cam homework plak...hehe, Pape pun kene ler buat kan...Dan tajuknye adalahhhh....

Things I cant stand


1) Sudah pasti la kotor....
Aku tau mmg sume org cant stand tgk benda kotor, tp laki aku ckp aku ni tahap melampau n mengade...sabo je aaa...Aku ni kalo tgk kedai tu kotor or lain macam skit mmg aku takleh nak masuk...tekak aku akan automatic jd loya dan selera aku akan tertutup....kalo dah gtu jadinye dah tentu ler takyah aku dok kat kedai tu betul tak....dah tentu aku takkan lalu menjamah....Bukan aku mengade tp mmg takleh, aku nak wat camner.....
Lagi satu tandas....aku ni ade masalah fobia masuk tandas awam ni....kalo korg nak tau boleh kire dgn jari sejak aku azali aku masuk tandas awam....tu pun berlaku sbb dah emergency, mmg dah tahap air kencing aku dah nak menitik or tot tot aku dah nak tekuar...tapi kalo aku leh tahan mmg kompem aku tahan sampai ler aku balik kerumah.....aku tak tau ler nape aku takleh nak masuk tandas selain dari tandas rumah aku sendiri...haha...budus tul aku ni....penah dulu mase aku mengandung baru je separuh jalan nak g klinik aku nak terberry...ya allah, aku dah berpeluh ni dok menahan....aku suh laki aku pusing balik ke rumah...mau tak bengang laki aku tu...dia suh berry je kat petrol station...aku ckp aku taknak nak balik gak.....boleh gtu????
Sudahnye balik ler jugak.....huhu....Tapi skg setelah asyik kene sound dgn laki aku aku dah ok skit,bole masuk tandas selain tandas rumah aku, tp tu pun tandas tertu sajer seperti r&r atau kat shopping complex terpilih....

2) Habuk
Aku mmg tak leh tgk habuk, aku alergy habuk sbnrnye...jadinye dah menjadi satu masalah bagiku kalo nampak habuk...kalo tempat aku g tu berhabuk automatik aku akan start bersin....
JAdinye aku mmg bermusuh giler dgn habuk ni.....kalo kat rumah aku nampak habuk mula la tgn aku gatal nak lap....mmg pantang.....lagi satu kipas berhabuk, aku mmg tak leh tgk kipas tu berhabuk.....tak tentu arah idup aku dibuatnye.....jadi mangsaku sudah pasti laki ku itu yg mmg dah lali dgn perangai aku.......dia ler tlg lap kipas2 tu....hehehe...(ape gune ade suami kan). Pastu lak karpet,aku tak suke kapet sbb kan kapet senang biak habuk2 ni....jadinye dirumah ku ade satu jer kapet. tu pun kecik jer.

3)Bising
Selain bunyi bising yg dtg dari bunyi2 ni sume aku menyampah tul kalo dgr org bising terpekik telolong bersembang kalo boleh nak satu kwsn tu dgr....yg spesis gelak2 jerit2, getiks2 yg nakkan attention tuh...aku mmg tak suke...meluat aku tgk...

Aku rase cukup ler setakat ni berjela lak jadinye..padahal soalan sikit jer..hehehehe...

No comments: