Friday, February 6, 2009

DRYER OHHH DRYER

Dryer oooiii....nape la ko buat hal ni? Lately everytime aku nak keringkan baju it tooks almost 2 hour baru sume baju2 tu kering....dulu mase baru beli bukan main baik lg ko dryer....aku set 1 hour pun ko dah keringkan sume baju2 itu..siap panas2 baju2 aku sume sehingga tak payah mak ni nak iron baju tau.....Tp lately ko dah mula buat hal....tensi ler aku dibuatnye.......

Mane tak tensinye.....dah la aku kene set lama utk pastikan baju2 sume kering pastu lak kalo dah set lama tak ker bil letrik aku melambung dibuatnyer????????sape nak bayo...adoihhh......

TOlong ler jgn wat hal dryer oiii....mak malas kurang waktu nak jemur2 kain ni......Lebih2 lg skang ni musim ujan....dah tentu ler aku perlukan ko.....kalo jemur dah tentu 2-3 ari baru nak kering.....

Nasib baik ler ko tu under warranty lg, nasib baik warranty ko 5 tahun......nanti ler aku anto ko g service. Ko ni wat mak ni membara jer tau......

But u all perasan tak barang letrik skg ni mmg tak tahan lama.....selalunye bile abis jer warranty ke atau after few years dah wat hal......Tak macam barang letrik zaman dolu-dolu.....mak ai......berbelas taun elok jer lagi.....and kalo korg nak tau mak aku still ade lg peti ais yg wane ijo yg umonye dah nak masuk 20 thn tak silap aku(glamour kalo peti ais wane ijo ni zaman dolu-dolu...kire abis canggih ler)hehehehe....elok jer lg.....idup lg...ko sepuk ler camner pun dia maintain jer (aku kuat n perkasa okeh). Mak aku sampai terpakse bg alasan peti ais tu dah tak muat sbb nak mintak abah aku belikan dia peti ais baru...hehe, Nasib baik ler dapat, Yela kalo nak tunggu rosak baru dapat baru entah biler ler dapatnye....ni pun samapi la ni elok jer lg....Tak cam brg letrik skg...sekali ko sepuk tak pasal2 innalillah ler dia....

Tapi aku pernah dgr org ckp mmg diorg ni buat brg2 ni tak tahan lama.....ye la kalo tahan lama, mau takde bisnes diorg ni, tp kiter ler sakit asyik nak tukar kan....Macam2

No comments: