Friday, January 2, 2009

OPERASI PETANG NEW YEAR....

Ni actually sambungan cerita entry sebelum ni...tp disebabkan aku rase tadi dah cite panjang berjela sampai aku pun nak muntah menulis lg so aku buat entry baru untuk sambungan cerita aktiviti aku semalam.....Actually we plan to buy one more house...Sekarang dah ade satu rumah (my hubby punye rumah yg dibeli before kitorg kawin lg). Tapi kitorg sewakan, malas nak duduk. SInce org yg sewa tu tak pernah buat hal, sewa mmg bayar ontime every month, so we plan to keep that house as one of our aset la....even parking pun kitorg sewakan, dpt RM100 sebulan lg..kire ok la kan, then takyah nak kene topup pun byr bank sbb sewa sama dgn harga kite paid to bank....

SInce my hubby got new job n location dah tukar dari damansara ke sunway, so my hubby ajak beli rumah baru and we decided to buy new house kat puncak jalil (coz the price is quite ok n reasonable n location dia in between tempat aku kerja n hubby ku kerja).

So petang semalam lg sekali aku berdating berdua2an bagaikan pasangan sedang hangat berchenta g la meneropong rumah2 di puncak jalil ni......Mase lalu2 depan rumah org kat situ sume pandang semacam je...mesti diorg ingat ni penjahat ke org jual kad gores menang ni dok legar2 kawasan sini ni....huhu, aku nak usha rumah je la.....jgn takut, aku tak kaco korg....Pastu siap snap2 gambo lg...sekali battery camera habis lg daaa (aku mmg selalu gtu asal pakai camera battery abis je sbb aku malas nak charge battery dia siap2) so dpt la snap sikit je tu pun pakai hp....(battery camera still tak charge sampai arini..huhu pemalas tul aku ni) ...

SO far ade 3 bijik rumah yg kitorg berkenan, tp aku cukup tak berkenan kalo beli thru agent ni, mark up tinggi giler baben...just imagine ade seketul rumah ni aku call 3 agent with 3 different price. SOrg tu cakap RM 180,sorg lg RM 209 and sorg lg rm240...weyy bongok kalo ye pun nak untung bawak bertenang la..ni suke ati makpak korg je letak harga.....My hubby ckp kalo dp direct dgn owner sure harga murah lg.....


Rumah ni aku sgt berkenan...tp tak ramai lg yg duduk...



Rumah ni pun ok tp jauh ke dalam sikit..so cam tak berkenan sgt..


SO ade sesape tak owner rumah dipuncak jalil yg nak jual rumah pls la contact me at nydia@wise.com.my ek.....

2 comments:

Miss Moon said...

wah ...saya baru terkedek kedek beli 1 umah

org tew nak beli 2nd house waaaaaaaaaa best nye

nydia-mama akif said...

Alaa..baru plan je moon...decide pun tak lg...tgh calculate2 lg....insyaallah