Tuesday, January 13, 2009

KISAH HANTU

Akif skang kat kg, so me and hubby mmg hilang arah...Bosan jer rase,Selalu akif ade so keje kitorg melayan kerenah dia jer la...So lepas je solat hubby ajak titun......giler per?kul 9 dah nak titun......mata aku ni cerah lg....last2 aku biar jer la dia masuk tido dulu....

Aku ni lak terkebil2 lg dok layan tv sorang2....Yg bengangnye satu citer best pun tarak.....tukar channel sane sini sume citer bosan.... SUdahnye aku pun mencari aktiviti....Aku g godek almari n jumpe lifecella orange ku ini....

Makanye aku pun start la menggodek muka aku...pakai la mask ni dimuka ku ini....Dah siap pakai dan merasa nikmat sejuknye mask ni, tetibe lak aku rase ngantuk.....SO aku pun terus ler melelapkan mataku disebelah hubby ku yg tgh berdengkur. Aku rase dah 10 kali dia mimpi kot....Baik punye tdo....

Sekali baru aku nak terlena hp hubby ku pulak berbunyi....hpnye tu plak doknye kat ruang tamu...lampu sume dah tutup ler plak....TP sbb aku risau kot2 mak aku kat kg call so aku pun berlari2 anak mencapai phone.....SEkali aku tgk bos hubby ku call daa....

Ceh...buang karen je.....SO aku pun berlari2 bak kura2 lak masuk ke bilik balik(kura2 leh lari ker)...bantai je laa...Sekali mase aku nak landing atas kalit laki aku nak sepuk aku...terkejut beruk aku..Aku pun menjerit la n cakap "APESAL NI YANG"????? Lor......rupenye hubby ku sangka aku ni yang bertopengkan mask lifecella ni hantu...cehhh..kuang asam tul.....Ade ker patut...Nasib baik tak di terajangnye aku ker, hinggap penyepak ker aper ke...kalo tak mau meraung aku....

Moral of the story: berhati-hati ketika pakai mask....silap haribulan mau hinggap penampar kat muka...terus licin muka..huhu

2 comments:

faiz said...

salam nydia.. moral of the story - jgn pakai mask masa tdo..hehe...nyaris x dpt terajang free

nydia-mama akif said...

hi faiz....salam kenalan, yup u r right...huh...mmg lepas ni takmo pakai mask masa tdo lg....hehehe