Friday, November 30, 2012

KEJADIAN ITU

Sebenarnye cam taknak cerita jer, sbb tak nak ingat dah kejadian yg berlaku tu...
tp bile pikir2 kene gak tulis kat sini untuk peringatan buat aku adn mommy2 kat luar sana...
Mase hari kejadian aril tak sihat balik,
padahal minggu sblm tu dah demam....tp berulang balik demam dia
Kali ni siap ade tahi mata....bwk jumpe doctor siang tu,
Doctor bg ubat mata and doctor ckp demam aril sikit jer...
 
Malam tu masa tdo aril takde ape2....
tdo cam biase
Tapi entah camne dlm kul 2am camtu lakiku tersedar
Dia ckp dgr aril cam nangis2...
Aril mase tu tgh tdo dlm keadaan meniarap....
Bila dia tgk aril tak nangis pun dia nak tdo blk,
Tp aku lak tersedar..aku tanye nape...
DIa ckp aril cam nangis...
Aku tgk aril mmg cam menggigil...
Aku tak sedap ati...aku angkat ...
andd mase aku angkat and mase aku tengok muka aril, ya allah !!!!!!!!!!!!
Bibir aril dah biruuuuuuu.....
Badan dia dah cam sentap2...
Ya allah...aku nak pitam dah mase tuh...
TP tak tau dari mane aku ade ekuatan aku masih bertenang and terus selimutkan aril...
(aku tau sepatutnye bile budak2 demam jgn selimutkan dia)....
TP hati aku cakap aku mesti selimutkan dia sbb dia nampak sejuk sgttt....
Menggigil2 bibir dia...
AKu panggil2 tp aril tak bukak mata pun....
Aku terus suruh lakiku amik air suam, tuala, buat susu suam...
AKu terus peluk aril....panggil2 dia..
Dia tetap tak sedar...
Pastu aku lap kaki dia dgn air suam....
Suruh dia minum tp dia tak bukak mulut pun....
Ya allah...aku dah lembik...
Ntah camne lakiku cakap,  nak minyak yuyi tak?
Aku cakap g amik g amik, bawak vicks skali...
AKu sapu minyak tu seluruh kaki dia,
Pastu sapu belakang badan dia, tangan dia...
Pastu tu baru la bibir dia jadi merah......
Lakiku cakap jom g klinik cepat....
TP ntah kenape aku cakap tunggu kejap....
And tetap terus panggil2 aril, cium2 dia,
Tak lama pastu tetibe aril bukak mata...
Dia dlm keadaan terpinga2...
DIa langsung tak nangis...
Ya allah....syukur anak aku takde ape2....
Aku suruh aril minum susu.....
Baru dia nak...
Pastu dia bangun and nak main....
Mase tu aku syukur sangat aril takde ape2....
Aku syukur sgt aku tak panic and syukur sgt tindakan yg aku buat betul....
Lepas aril dah main2 kejap , pujuk dia makan ubat demam and aril tdo semula...
Lepas tu aku mmg tak tdo dah....sepanjang masa tgk ke arah aril sampai la pagi...
Ya allah, nasib baik la hubby ku tersedar...
Kalo la kami dua2 tak sedar tak tau la ape jadi...sbb aril tak menangis, dia macam mengerang2 camtu je....
nauzubillah...
 
ya allah...sampai skang aku trauma lagi..aku tak bole lupe...and aku rase bersalah sgt...
Mmg betul2 beri pengajaran pada aku....
Ya allah, syukur sgt kerana telah selamatkan anakku....
 


2 comments:

Nurhayati said...

yaAllah aku baca ni pun menggigil okey. syukur alhamdulillah Aril sihat. xbole bayangkan mcmana kalau aku ada dlm situasi tu.

nydia-mama akif said...

betul tu yat...taktau camne ade kekuatan and bole pikir ape nak biat...biasenye kalo kalut camtu terus blank....tp syukur sgt aril takde pape walaupun sampai skg mmg terngiang2 lg kejadian tu....