Tuesday, June 19, 2012

WEDDING PREPARATION.....

 Sabtu lepas kat kg buat kenduri doa selamat skit....kenduri mengantung...
Kalo dulu2, orang buat kenduri mengantung ni sebab orang kg sume akan start berkumpul rumah pengantin and bermula la acara gotong royong utk majlis perkahwinan...
Kenduri mengantung ni biasanye dibuat seminggu sebelum majlis kahwin...
Jadi orang kg akan start berulang alik setiap hari datang ke rumah pengantin gotong royong tolong2 ape yg patut, pastu datang siap bawak pisau bagai...sampai la ke hari perkahwinan...
Tu dulu ye kengkawan.....
Zaman dolu2.....Tp skang ni takde lg dah...
Mayb ade lg kot, tp dah kurang.....
Mase aku kecik2 dulu sempat lg rase kemeriahan camni...
Tp skang mane ade, hari majlis tu la baru riuh rendah ......
Hidangan dihari kenduri , i suke pinggan klasik ni......

Weekend haritu dah start packing door gift utk guest and VIP....
Skang ni sekenit dua org buah hati mama tu kene tinggal kat kg sbb aku upah maid aku suh tlg mak aku kat kg......Jadi bile bibik kat kg kene la bawak sume,kire siap package dengan sikenit2 ni.....
Tp malam td si aril nangis giler2, tu baru tinggal sehari....adoih, aril ni mmg susah skit nak kene tinggal, sbb melekap je kat umah kan....
So skang ni aku sedang berhoneymoon di kl...ehhh...
Honeymoon la sgt, honeymoon sengsorang ade la...Hubby lak out setesen g singapore...hmmmm...
termenung la sengsorang..


Akif pun tolong buat door gift...

No comments: