Wednesday, November 11, 2009

IN DILEMMA

Sejak dua menjak ni makin banyak masalah plak yg menyerabutkan pala hotakku ini....
Tapi aku tgh try to be secool yg bole...walaupun actually pala dah migrain je hari2.....EH tapi serious la aku ni tak bole ade masalah skit pun, mulalah serabut terus....tp aku tgk laki aku tu cool je...menci tul la...
Seperti yg sedia maklum kan maidku akan benti ujung bulan ni ( tp aku rase dia kalo bole harini jugak nak bentinye....tp aku buat bodow je lg)....tapi skg keje sume pun cam malas je dia nak buat...kain yg tak berlipat dah dua hari aku tgk dalam bakul.....baru pagi td aku nampak dia lipat..huhu, Sabo je la okeh...
Pastu masalah kedua yg membuatku migrain is pasal akif....akif sebenarnye sejak dok rumah ni asyik mengamuk je la dia tuh....makin hari makan menjadi okeh....aku tak sure sbb utama..tp aku rasa dia tak suke duk rumah, dia nak g school....so skg aku dlm dilemma samada nak amik maid baru or send akif to nursery....tp ikutkan kederatku mmg ler nak amik maid, tp kalo pikirkan akif rasenye dia nak g school, tapi kalo nak g school pun kene tunggu lepas pindah la sbb dah dekat nak pindah......so sekarang aku dah pening which one should i chooce, maid or nursery...adoih..
Lagi satu masalah negara yg melanda aku ialah pasal bile nak pindah....Ikutkan haritu nak pindah bulan depan...tapi kalo nak tau satu mende pun tak buat kat rumah tu lagi. grill pun tak pasang okeh...lampu kipas apetah lagi cari pun belum....bagus tak???huhu, tapi nasib baik lakiku bgtau owner rumah bulan satu baru kuar rumah skg..kalo tak ,tak pasal2 aku dok tepi jalan....serious masa sgt cepat berlalu skg ni...aku rase cam sempat je..sekali ko tup tup dah abis sebulan..ish...lagi best renovation pun tgk keadaan, kalo sempat and kewangan mengizinkan ade la, kalo tak ape yg ade je la...aku dah malas nak semakkan pala ku lg...cukup la dgn macam2 hal skg ni...

4 comments:

faiz said...

bwk bertenang ya nydia...insyallah satu2 prblm tue blh diselesaikan.. kalau stress nanti otak plak jam...satu apa pun dah x blh pikir...

btw, pasal lampu tue, un. T i kasitau baru nie dia p beli lampu kat rawang blh dpt murah :-)dpt hadiah lg plak tue..hehe..

nydia-mama akif said...

faiz..rawang kat mane tuh ek?ingt tak nama kedia...harus ku jejak kedai2 lampu dirawang..hehehe

faiz said...

Un. T kata kalau dr templer sblm masuk pekan rawang (opp petronas) ada block kedai belah kanan..kat situ la...pegi la nydia..

nydia-mama akif said...

ooo..rase cam tau area situ..okeh akan pegi...thx faiz