Friday, August 14, 2009

PROGRAM 7 HARI

Saya sedang menjalani program selama 7 hari...bukan program PLKN tetapi program ni....


Saya ni mmg mengalami masalah skit dgn sistem penghadaman ni.....susah nak po po, kalo makan bergantang or kalo makan pisang or betik or bende yg memudahkan pencernaan baru la bole nak po po...kalo tak haram,2-3 hari tak po po pun pernah...sampai naik pening pala......dulu aku suke minum teh herba org kampung...haaa ko, kalo amik teh ni mmg lega, abis sume keluar...tapi yang tak sanggup tu dia punye memulas2 perut masa nak terberry tu,ya allah...tak tahan...so aku stop la.....pastu makan pil mak dara....pil ni ok gak tapi tak cukup hebat mengatasi masalah penghadaman aku yg tahap degil nak mampus nih.....

So selepas berbulan2 usha juvanex ni akhirnye beli ler jugak.....baru start semalam, so ade 6 days more to go....so everyday aku nak update la progressnye kat sini...bukan ape sebab dia cakap for first and second day to kite akan rasa lemah and kita akan kerap membuang......jadi suspen ler jugak......tapi bile dia cakap after 7 days kita akan jadi remaja tu yang excited nak beli...tak sabo nak tgk aku jadi remaja balik,kalo tak jadi siap ko...hahahaha

Tapi aku kureng skit mase nak menelan mende ni...rase agak kureng....tapi nasib baik bila campur fresh orange sedap.......
Cara pengambilan ialah 2 saches+air kosong or air buah(better guna air buah) sampai sukatan yg dia tanda tu. 2 kali sehari....

Progress selepas day 1 = aku tak bole tido malam tadi....tak tau sebab minum bende ni or sebab laki aku buat hal....korg bayangkan 2.30pagi laki aku bangun korek periuk nak makan nasik....aku ingt pencuri masuk rumah curi nasik aku...dah la aku masak rendang ayam semalam,agaknya pencuri tu tercium keharuman aku masak rendang n sbb dia mengidam dia masuk rumah aku tumpang makan....haha,teruk betul imaginasi aku...rupenye laki aku lapo tgh malam...sabo je la...layan diri je la...i xkeje shift malam yang oii (hehe..ampun)

1 comment:

Nurhayati said...

kita plak terbalik.. proses penghadaman sangat efektif dan efisyen.. satu hari 3 kali adalah perkara biasa hihihi