Thursday, August 13, 2009

BADIGOL BETUL

Semalam lepas ambik akif dari school saje bawak dia jalan2 naik car...punye la smlm balik awal coz nak tgk ulangan melodi sbb ahad aritu tak dpt tgk, merayap....sekali takde plak semalam..lorrr.....

SO keluar rumah and ambik akif. Haaa...lupe nak cite aku dah hantar akif ke nursery lama dia, akif taknak g school baru,asal antar dia peluk aku sekuat hati takmo lepas,pastu plak meraung merayu2 suh jgn tinggalkan dia...tak lalu le aku tgk camtu, pastu lak bile balik dari school mengamuk tak hingat...abis sume barang dia campaknye,tu belum kire dia merengek tak tentu pasal..sume serba tak kene....Pastu aku tanye akif,akif nak school kat sini(school lama depan rumah) or school sane?...Dengan penuh semangat dia jawab "SINIIIIIIIIIIII"(siap tunjuk school dia tu)....10 kali tanye 10 kali ler dia jawab camtu...SUdahnye aku decided anto dia school lama....Maknenye 4 hari je la aku hantar akif school baru.....Dah satu hal nak kene explain kat cikgu sekolah baru dia tu....tapi sume dah settle cuma nak tunggu diorg pulangkan balance duit.....Akif pun skg dah ceria balik.....dia mmg tak bole berpisah dgn teman gado dia sirais tu..hehehe.


Berbalik ke cite semalam, mula2 aku bwk dia round keliling kawasan rumah je sbb aku tak bwk wallet...maleh nak g jalan besar,kang tak pasal2 kene saman....lgpun mmg kawasan ukay perdana tu bersepah polis....tak tau le ape dia buat...semedang je ade road block....Tapi si akif ni dah bijak, dah sampai kat guard tu dia terus cakap "SINIIIIIII" "SITUUUUUU"(suh g ke arah pintu keluar...sabo je laaa....


Sudahnye bawak la jugak keluar, aku bawak slow2 je la..nama pun bersiar2 kan....TEngah drive kat area kedai ade le sebijik kete ni nak kuar parking...aku nampak dah lampu reverse dia, tp aku jalan je la sbb ko kalo nak reverse and ade kete lalu sure la ko tunggu dulu kete tu lepas and bile dah takde kete baru reversekan (haa...siap explain ni,padahal mmg sume org tau kecuali C badigol ni)mmg samdol sbb rupenye dia tgh gayut dlm tepon dgn opah dia ke dgn pompuan ssamdol dia ke aku tak tau la.....ko kalo nak gayut bole tak ko gayut dulu ko tak payah la tang tu nak gayut tang tu ko nak reverse...bangang giler....


Tgh aku lalu blkg kete dia dia baik punye undur kete dia sambil pegang hp....aku terus tekan brek and stop and hon sekuat hati aku laaaa......tau2 aku dgr akif dah meraung and terperosok kat tempat kaki tu...sian anak haku okeh......pastu tau plak ko nak kedepan balik pastu terus campak phone...ko ingat aku tak nampak...badigol setan....geram giler aku nih.....Aku angkat akif and check dia tgk takde pape...nasib baik, kalo tak mmg aku dah kuar kete maki hamun C samdol bangang ni....


Balik2 rumah tengok2 dahi dia merah...pastu mula ler bengkak n benjol...tapi dah tuam dah,mmg hangin satu badan aku dibuatnye...
Budak benjol...nasib dah surut skit......

2 comments:

wan muliani said...

lor teroknye kepala akif...

bodoh punyo worang..orang mcm tu..die xkesahade ke x..die rasa sume org akan ngelak dari die...

haloooo sbb org mcm ni la ramai y xciden k..sgt anoyying..ha ambik ko tibe2 emo lak kt cni..

tumpang lalu akak..=)

nydia-mama akif said...

hehe...over nampak,hahaha,mmg hangin dik oi,akak menyirap je tau