Monday, May 4, 2009

AKIBAT DEGIL

Siapa kah yang degil ini? orang selalu cakap kalo budak budak degil boleh ditegur...tapi kalo dah besar panjang degil ape cite?

Ye aku mmg sgt degil......SUme orang dah pesan yg aku kene berpantang walaupun hanya keguguran tp aku degil.....seminggu je aku ikut...pastu aku dah start boring,mula lah aku buat hal., nak keluar la nak g kerja la,sbb aku rase cam dah ok.....as usual laki ku pesan jangan nanti jadi ape2 kan susah.....ye la ye la...tp ttp takmo dgr jugak....

Aku mmg agak degil part berpantang ni...even mase lepas lahirkan akif pun aku hanya berpantang dari segi makan n tak buat kerja je...tp kaki tetap gatal....seminggu lepas bersalin aku dah ada di tesco....giler tak, pastu balik tehegeh2 tahan sakit.....terus insaf kejap.....tapi kejap jer la....2 minggu lepas tu buat hal lagi, g avenue K plak...alasanku nak cari stroller akif....tapi nasib baik masa tu tak sakit.

So disebabkan degil aku mengambil keputusan untuk pergi kerja isnin minggu lepas, rasa cam ok jer,so selasa pergi kerja,sekali pening kepala tak hingat...terus ambik half day n sampai rumah terus pengsan, mmg aku tak sedar diri sampai la suami ku balik kerja,dia gerak aku byk kali baru aku sedar..rupanya aku pengsan....giler....

Terus kene bebel......ok la ok la....terus g klinik and amik mc n doctor cakap ni dah sampai kurang darah apa cerita.....kene lagi....ok la ok la aku rehat ok....

N last night sekali lagi aku kena, yg ni mmg hazab giler, siap ingat dah nak mati.......semalam balik dari kg singgah cineleisure(betul ke eja ek)...konon nak g jenjalan.....mase tu dah rase lain macam, cam nak terjelepok pun ade...tp aku gagahkan juga......pas dah jalan jalan g makan kat kopitiam corner ke ape tah....sume food ade dgn mr teppanyaki pun ade....so aku order chicken teppanyaki n my hubby order mee goreng.....sekali aku lupe yg teppanyaki kan ade taugeh bagai...kalau ikutkan tak bole makan sbb sayur tu sejuk dan berangin.....
Sekali bile pikir dah nak abis pantang, kira ok je la...so aku bantai makan.....siap ngorat skit mee goreng lakiku sbb cam sedap jer....Sekali tgh malam tadi aku berguling2, perut sakit gilerrrrrr........kaki tgn sume dah sejuk,menggigil2...haa ko...padan muke aku....aku nak g toilet pun kene papah, tak boleh bangun, rasa nak pengsan sume ade....lakiku la yg papah......masuk toilet lak dekat 3-4 kali......dah duduk atas toilet bowl tak bole plak kene plak lakiku tahan dari depan, kalo tak jawab tersembam aku ke depan, sbb mmg tak bermaya lgsg...so dpt la lakiku ciium keharumannya...hehehe(ade hati nak buat lawak lak).....
Dah lega skit baru boleh baring..mintak selimut sampai 3 lapis, still sejuk jugak....napa ni...siap dah pikir nak mati ke ni.....mintak lakiku urut n sapu minyak panas satu badan pun still sejuk jugak.....padahal minyak tu panas tak hingat......lakiku dah risau dah.....aku lg la risau...mase tu dah nyesal giler, baru la nak pikir nape la aku ni degil sgt, dah tau dalam pantang ikut je la pantang......nape la taknak dgr cakap...haaa,dah jadi baru nak nyesal ape guana kan...nasib ko ler nydia.......

Moral of the story.....sila lah ikut cakap org tua..jgn degil.....tobat aku...ngeri sgt ingt pengalaman malam tadi...

3 comments:

Nurhayati said...

baca entry ni mmg wat geram kat mama akif.. ape degil sangat ni.. grrrrrrrr

hmm kalau tak jadi teruk mungkin buat lagi kan.. dah pasni jgn degil2, ikut cakap org tua.. =) nanti kang kalau akif degil tau dah ikut perangai sape. ;p

nydia-mama akif said...

hehe...jgn la marah saya..saya dah insaf skg..huhu

faiz said...

hmmmm....nie mmg degil namanya nieh... sib baik x jd mudarat.. kang akif jugak yg susah...lenkali, ckp org tua2 tue kena la dgr nydia oiii.....