Tuesday, February 23, 2010

APE RAHSIA KORANG????

Jeles betul tgk muka orang lain cantik jer....licin jer.....gebus jer.....mulus jer.....halus jer.......

Ape rahsia korang ek? Aku ni haa...dah jenuh berbagai produk pakai (tak la byk mane pun actually...hehe), tp muka ku tatappppp gitu gakkkkkkkkkk....kalo terbeli produk tak sesuwei plak kang..hambik,,,,,,,jerawat berlumba2 keluar...tak pun muke jadi berminyak cam kene lumur minyak......

Tension jugak kekadang kalo dipikirkan, bukan ape....maklum ler usia dah meningkat ni, jadi penjagaan muka tu kene jaga lebih skit kan....kalo tak kedut sane sini, aset tu wei......kang tak pasai2 lakiku lari...huhu...

Jadi dalam 4-5 bulan kblkg ni kerja aku ade la bertukar2 produt....

Mari ler tgk antara product yg aku beli sebab nak cantik punye pasal (konon )....

Hakikatnye aku ni jenis org yg susah sgt nak stick to one product, Ntah ler muka aku ni, kalo pakai product sam lama2 skit mula la buat hal....tak nak respond dah to the product...,kirenye bile pakai dia dah tak jadi pape kat muke aku ni...so mula la gatai tukar product lain plak.....




Anew ni lama gak aku pakai....sejak lepas bersalinkan akif, sempat la jugak aku habiskan day cream and night creamnye...botolnye pun dah kene campak.....mase dah dekat2 nak habis tu..muka aku start buat hal...tetibe jerawat naik...so aku zasss tukar product lain ia itu........




Safi gamat....Haaa....kisah Safi gamat ni mmg best....safi gamat ni dah la ya hamat murah...RM4.90 je satu okeh.....tp pada aku Safi gamat ni mmg bagus, especially kalo korg ade anak dara yg baru start period tuh...sila la pakai,sbb aku sendiri dah tgk dgn mata aku sendiri anak saudara abg ipar aku pakai terus licin, merah muka dia okeh...tu yg buat aku gatai tgn nak cuba...budget lepas pakai jadi gitu jugak la muka aku ni ha.....hmmm...mimpi ler.....hahaha...


Tapi ok la jugak muka aku lepas pakai tuh....tp as usual dah pakai lama skit mula la buat hal....tak jadi ape kat muka ni..so zassss tukar produk lagi.....





TUkar ler ke clinique.....maklum ler slalu baca blog orang pakai clinique mmg cantik giler muka diorg....mane tak tergugat iman....dah la mahal...telan2 ayor lior ler jugak nak membayo...maklom ler tak penah pakai yg mahal2 ni.....tp berangan nak muka cantik punye pasal, pejam mata je la.....PAstu sbb konon clinique ni confirm okey..aku beli complete set okeh....dari ke pencuci ke toner ke moisteriser(dah ilang, tah mane aku campak), ke bedaknye ke krim mata bagai.......punye tak sabo nak cantik....sekali hambik ko...baru pakai 2-3 hari, sekali muka aku jadi cam muka orang kene lumur minyak sapi okeh...berminyak2 muka aku...haaa...sudah ape hal lak nih....bengang giler aku....pas seminggu tgk muka aku gtu gak...zasssssss tukar lagi....


Kali ni aku tukar eumora lak........


Mula2 pakai cam okey jer...tp aku tension skit sbb kan eumora ni tak boley campur2 sgt dgn product lain.....pastu plak aku tension sbb dia kan dlm bentuk buku,jadinye cam susah skit nak pakai....pastu cepat abis la....aku ni nak jimat weh...siap ade skali tuh anak member laki aku dtg umah mandi kat umah aku....bile diorg balik aku tgk sabun aku ilang...uWAAAAAAAAAA....

mane tak meraung mak...dah la mase tu sabun tu baru letak...tak pakai pun lagi.....aku tau la sabun tu buruk, tp korg jgn ler perkecil2kan....aku tau..mesti budak2 tu tgk sabun tu buruk or diorg ingt taik ker(logik ker?..haha) so diorg g buang jer.....


Abis jer sekotak (ade 4 ketul dalamnye) aku pakai....zasssss tukar lagi....


Kali nipilihan aku anta SKII or dermalogica...haa kau...tension punye pasal.....tapi aku tau aku mesti tak mampu pakai SKII kot...actually tak pernah lg jejak kedainye...So bila pikir2, aku pilih dermalogica......hmmm...aku beli pakej terus...pakej facial dgn segala mak nenek product dia....haaa hamik,riban gak melayang, so far nampak cam ade improvement la skit....tp tak tau la bape lama bole tahan.... skg ni mukaku under treatment ler..hehehe, Tapi pada aku berbaloi ler jugak sebab pakej tu including 6 facial tretment, 1 eye treatment, pastu set lengkap facial, pastu aku siap tambah 2 lagi facial treatment(buy 1 free 1)....kire dah cover tuk treatment tuk 5-6 bulan ni....harap2 ok ler muka pasni.....


Make up pun kekdg jer pakai...maklum ler takut tak serasi...hehe...giler poyos aku.....



Kalo pasni tak ok gak aku tukar terus ke sabun di bawah iniiiiiiiiiiiiiiiiiiii..................................




Gambar di google



Bole tak share product ape yg bagus??







,

11 comments:

julia said...

cuba try estee lauder...

i dpt advice from make up artist, kalo di mesia dgn kulit muka berminyak toksahlah pakai pelembab...memang lg byk pelembab. hanya org kulit kering je layak pakai pelembab di mesia y memang lembab dan panas itu.

selamat mencoba dan moga berjaya

wan muliani said...

AHAHAH Kelakar giler akak ni!pakai yang mahal2 tu..eumora tu pon mahal kan?dan orang cakap bagos..

yani pakai set eucerin je..tp mmg best la..

nydia-mama akif said...

thanks Julia...
I pun ingt muka i ni the very the oily....sekali masa check the beautician ckp muka ku the very the dry....tu yg disuruh pakai moisteriser.....

yani...
akak dulu pun mase muda2(eh tua dah aku rupenye..hehe) pakai ape pun jalan dik, takde masalah muka ni ha...tp lepas beranak ni liat tul muka nih.....sensitif sungguh....pakai ni tak kene pakai tu tak kene....tension woo...

myranaqi said...

erm..btl 2 akak..
myra pun ada mlsh muka..
pelbagai2 product myra cbe..tp hasilnyer mmg x memberangsangkn..
tgk muke org lain lawa je mesti tnya dia pkai pe pas2 trus beli tp hasilnyer xsma pun..keciwa sgt..
xth dh nk pakai product pe lgi..
ntah pe yg sesuai pun xth..

hihih.aiii akak..tumpang komen..
blogwalking

Nurhayati said...

erkk sblom tu nak bgtau.. muka ku tak de halus mulus gebus bagai.. berjerawat gak..

dulu time lepas spm yati naik jerawat teruk sangat kat muka.. dah buat macam2 facial..tak jalan gak..last2 yang serasi DERMALOGICA.. lama yati pakai dekat 9 tahun.. bila kulit pun dah ok..tgk takde dah jerawat semua.. skang beralih pada OLAY je. alhamdulillah ok :)

nak cari yg serasi mmg susah..mmg kena try macam2..huhu

nydia-mama akif said...

myranaqi...
thx singgah blog akak...tu la nak buat camne...susah gak bile muka bermasalah nih...nak tak nak kene cari gak product yg sesuai...

Yat...
ok ek u pakai dermalogica...hopefully serasi gak dgn i...hehehe

faiz said...

sama la masalah kita nie nydia.. pakai bedak sejuk je yg ok kot..hehe..

nydia-mama akif said...

haha...betul la faiz...i think so...bedak sejuk jer yg ok....jimat and selamat sejahtera

CiKaYu said...

kak,
dont worry, saya pun ada experience cam akak. semua product tu saya dh try. tapi so far dermalogica & sk-2 the best. skrg saya pakai dermalogica campur sk-2. dermalogica pakai dari facial wash & toner + moisturiser pakai sk-2 sbb ada lagi tak abis2. maintan dulu dermalogica. tapi sabun kapak tu lebih baik jangan, kang ada yg amuk kat situ..kakakakka

Unknown said...

slam.....pkai pcuci safi timun ,yg tu ok...ida dulu pown,muka nek mcm volcano nk meletup waktu duduk bahagian soldering ,siap muka tinggal parut lg,,,tup2,tukar pkai safi timun n cream dia,,,ok...alhamdulillah...

Unknown said...

Dermalogica adalah produk terbaik muka yang pernah saya digunakan. Saya hanya ingin berkongsi dengan anda bahawa saya mendapat Dermalogica produk wajah dari LahBeauty.com. Mereka menawarkan harga yang terbaik di bandar.