Wednesday, February 17, 2010

AKTIVITI DI CUTI YG PANJANG


Punye la seronok giler cuti panjang......lebih2 lagi takyah nak join org lain dok dlm jam balik kg sebab both my parents and PIL ade kat Kl....Yang lg bestnye konon2 aku budget KL ni lengang tahap boley tido atas jalan, jadinye bermacam2 plan la aku buat for 4 hari cuti ni.....
Nak pergi bercuti mmg tidak la...tak kose nak beramai2 kat tempat cuti2 dgn cuaca panas gegga nih......

So dgn excitednye buat plan memacam la.....plan yg paling tak bole blaa bawak akif g Aquaria hari ahad aritu.....yo yo o la aku ingt aquaria kosong....budget ade 3 4 kerat umat jer...sekali amik ko........penuh sepenuh2nye....nak beratur amik tiket je pun dekat sejam....boley??????


Paling suke tgk ikan kat dlm silinder ni....cantik la....


Yang lg best org cina pun ramai giler....ehh...korang ni tak g beraye ker?ape ke halnye ari raya korg dok melawat ikan2 tu?


Mase ni tgh excited giler lg......sampai cium2 la cermin tu...kalo boley nak masuk dlm aqiuarium tuh....


Disebabkan dah sampai, aku redah ler jugak...akif pun dah excited giler nak g kan...so untuk tak menghampakan anak teruna aku sorg tu jd kitorg layan kan jugak la........Mmg ramai giler umat,panas giler dalam tuh....best la jugak tgk ikan2 ni kan...akif mula2 mmg excited giler la...FISH FISH FISH....pastu bile dah bosan mula la akitiviti melalut dia....g melompat2 kat escelator tu la...main segala suiz ape la.......ayah dia siap tunjuk2 siap baling2 dia ke atas bile fish ade kat atas pun dia takde perasaan lgsung....marah lg ade la, sbb mengganggu dia buat aktiviti lain...haisshh...hangin gak aku....

Masa ni dah start buat hal.....dia main tempat emergency ape tah...

Gambar owner blog, dgn lakinye......giler susah nak snap picture dgn lakiku ni...tak reti dok diam...tang tu la nak menguap la...tang tu la nak tgk atas la....sakit jiwa aku....dah la camera hp cap ayam,lg la blurr hasilnye.....

Pas balik dari aquaria konon nak g jalan TAR nak cari langsir...sekali akif sudah buat hal daaa.....so hantar dia balik rumah dulu then zassssss ke jalan TAR cari langsir...sib baik jumpe yg berkenan.....so settle satu masalah....

Hari Isnin kitorg ke Sunway pyramid plak..lepak dgn member laki ku.....plan asal nak g shopping la sbb CNY confirm ade sale kan......sekali member lakiku nak dtg umah...tetamu nak dtg takkan tak dilayan, so lepas diorg dtg umah ajak g skali sunway...tp aku ni plak kalo nak g shopping mmg tak suke ramai2..so terbantut la aktiviti nak bershopping......g makan2 jer la......

Ni gambar akif kat Sunway, sakit jiwa aku sewa kereta ni sbb si akif lgsg tak reti dok diam...kejap2 bukak pintu, kejap2, dah terjelepok kat luar.....kejap2 kepala terjojol kat depan...

Semalam plak adalah hari dok rumah sahaja...tp bukan la dok sesaje okeh...tp dok menyiapkan kerja tertunda iaitu mengecat rumah......Settle lg satu masalah...see kan best bile cuti 4 hari seminggu....eh..sesuke ati aku sajer

2 comments:

Nurhayati said...

sama la kita pegi Aquaria.. syok tgk ikan ye si akif ni.. sampai cium cermin tu..nasib tak bole masuk dlm. kalau tak dah berenang skali ngan ikan2 tu semua hihi

nydia-mama akif said...

lor...yat pergi ari ape?tu la, mase tgh excited bukan main la sampai cium2 cermin tu, pas dah bosan lain lak jadinye...ikan pun tak kose dia pandang