Thursday, October 8, 2009

FINALLY...TERBONGKAR JUGA

Semenjak akif balik cuti raya akif nampak lain skit everytime nak g school...dia dah mula tak suke pergi school...everytime sampai je dpan school dia dah meraung2 taknak masuk....mula2 pelik jugak..tp ingat mayb sebab dah lama tak pergi school..maklumla dekat 2 weeks aku cuti....so just take it easy...
Tapi bile dah masuk minggu kedua still jugak camtu aku jadi pelik la jugak sbb before this he loves to go to school..tak sabar nak g school...But still i ingat akif saje mengade2....
Sampai la yesterday i found out dari budak yg jaga akif tu cerita yg akif ni kene buli dgn his "best fren" rais tu....dia cakap bile time tido orang lain sume tido kat atas toto tp akif akan bawak botol susu dia n tido dalam bilik atas lantai sorang2 sebab takut kene kacau dgn rais tu...ya allah,sedih aku dgr...sedih sbb tak sangka anak aku ni pandai bawak diri....
Tapi still aku ingat buli biasa je,ye la budak kan..even akif ni pun bole tahan jugak garangnya....Sampai la petang tadi masa aku amik akif aku nampak sendiri dgn mata aku, depan mata aku aku nampak how that "RAIS" buli anak aku..ya allah terkejut aku tgk.....
Budak tu tarik rambut anak aku and tonyoh kepala anak aku ke lantai (exactly macam gusti or WWF or ape fuck gusti dlm tv tu). aku mmg terkejut giler okeh......
Aku tak sangka that is "BULI" yg dimaksudkan....and aku tak sangka budak besar tu pandai buat aksi yg pada aku melampau camtu....akif of coz la dah meraung masa tu...i can imagine mmg sakit okeh....
Balik je dari sekolah terus aku ingat balik patut la akf skang dah takut tgk budak bile pergi mall or kat mane2 pun. Patut la akif skg tak berani main kat playground.Sian anak mama...
But alhamdulillah aku baru dpt maid tadi....and insyaallah akan strt next week....so aku taknak hantar anak aku dah...sorry okeh...tak sanggup aku....
Kat sini aku nak nasihatkan ibu bapa la..kalo korg minat sgt tgk WWF ke hape ke tlg la jgn ajak anak korg tgk sekali or kalo bole jgn la bg diorg tgk lgsg...aku confident si rais tu belajo aksi camtu dari aksi2 WWF fuck tuh....aku tahu aku tak layak bg nasihat kat org tp just imagine kalo anak korg jd mangsa camtu..ape perasaan korg...

7 comments:

CiKaYu said...

kesiannye akif, geram tul lah. u tak jumpa parents dia ke? kalau i kan, i record, then tunjuk kat parents dia. sbb tu i tak suka tgk WWF tu. menci...sabar ye. thank god, dh dpt maid. hope maid jaga akif baik2

nydia-mama akif said...

tak sempat nak record pun ayu coz i was shocked....tu la nasib baik la dapat maid at the right time..syukur sgt...

Emilia said...

ish kesian akif...
nydia, bila ada maid pun u kena monitor juga ye, kadang2 budak2 ni tak pandai mengadu.

Nurhayati said...

masyaAllah kecik2 lagi dah pandai buli sampai camtu skali.. gile ganas si Rais tu.. sian Akif la.. aduh kena sound la kat makpak rais tu..mana bole biarkan.. kalau nampak camtu rekod weh video tunjuk bahan bukti.. geram la plak rasanye huhu

nydia-mama akif said...

mmg sakit hati yat...tapi malas nak besar2kan...tp kalo ikut mmg taktau nak ckp ape la...geram,marah,sume ade

nydia-mama akif said...

betul tu amelia...mmg kene monitor..risau tu mmg ade...

wan muliani said...

ish teroknye!!!

penjaga kat nurseri tu xsedar ke??

sedih yani dgr..aritu akif dah kene cakar...ya allah byk nya dugaan akak

syukur la dah dpt maid..hope maid akak xbuat hal la...

akak kn citer kat penjaga 'rais' tu..nant ank die makin ganas..huh mintak jauh la