Thursday, January 28, 2010

LEMAU

Badan ku lately ni asyik lemah2 je, lesu je, dan dah naik lemau dah ni....
Tak tau la ape masalahnye.....aritu sakit bawah perut....kat ari2 tuh....dah g urut and cam ok skit....gigih g berurut sampai ke semenyih sbb tak tau mane nak cari tukang urut.....last2 jumpa sorg kat semenyih,....best jugak la dia urut sbb kuat...aku kalo urut stakat usik2, kuis2 ni aku tak suke......baik jgn jadi tukang urut.....tp yg aku g ni siap ko kene bersenam bagai ler....dia peleot2nye badan aku...nyaris tak patah riuk aku dibuatnye....
Tapi kelemahan and kelemauan badan ni sampai skg tak hilang2 lg...makin lemau badan aku dibuatnye......and hari ni kire paling kritikal dah ni...cam nak melangkah pun tak berdaya dah.....
SKg ni ade dua kemungkinan yg aku rasa punca aku jadi begini....
FIrst aku rasa mayb sbb keje aku skg ni sgt la bertimbun.....seminggu sampai 5-6 tender nak kene buat...tak ker terjojol bijik mata aku dibuatnye...nak kene fikir lg....nak kene jawab soalan subjective lg.....ishh....letih okeh....
KEdua aku rasa mayb sbb jarak aku dari rumah ke tempat kerja dah makin jauh...bukan jauh skit okeh..jauh bykkkkkkkkkkkkkk........tu belum kira jam lg.....kekdg tu sejam setengah baru aku sampai umah....gilerrrr,faiz kite senasib dah skg.....hehehe
Dan disebabkan itu juga la aku dah mmg tak berdaya nak menulis kat blog ku ini.....tp blog org org ade mase lg nak baca,cuma nak komen tu kalo terdaya komen ler jugak....sorry ye kengkawan....Facebook pun jarang bukak...sampai ikan2 aku mati ko....sian giler...hahaha
Ape la kene dgn aku ni kan....

4 comments:

CiKaYu said...

dulu exactly saya rasa cam gitu. pegi berurut juga. cuba rendam kaki kat air panas + garam laut or tidu dgn pakai stoking.

faiz said...

kddg2 stress pun blh sbbkan kita jd lethargic nydia..stress because of work, jam, etc..

kalau blh try to consume green tea everyday and do some excercise..at least 10 min walk everyday.. park je keta jauh2 sket cam i buat..hehe..

Diana Ishak said...

tgh carik tukang urut gak ni..kasik dia betulkan kot-kot ada yang tersumbat mana-mana.

nydia-mama akif said...

ayu: mmg disaster sakit camtu,nak berjalan ngilu jer bwh perut tuh...
faiz:kalo ikutkan mmg tgh fasa stress nih faiz....so many thing to think about....
green apple:betul tu....ni la nasib org pompuan, bdn pun kene repair selalu....makcik urutku aritu siap ckp bdn aku ni ha dah teruk,masuk angin la, peranakan jatuh la..mcm2