Monday, January 4, 2010

2010 New Year New Day New Life

Pejam celik pejam celik dah masuk tahun 2010,cepatnye masa berlalu., dan secara tak langsung umurku juga makin meningkat...aiyoyooooo...hahaha, but alhamdulillah few resolutions ku thn 2009 dah tercapai,walaupun tak byk rasenye bersyukur sgt2 dah.....tp rasenye 2009 ni la first time aku dapat capai ape yg aku target...sebelum tu...harammmmm....kalo dapat pun terlajak 2-3 tahun pas tu...kire ok lah kan.....so tahun 2010 ni harap2 dapat capai ape yg ditarget gak..
Skg ni kepala tepu giler...sbb penat tak habis lg,tu sbb nak buka blog pun tak terdaya, tp actually ade lg satu masalah yg menyebabkan aku malas nak bukak blog ni, line tenet rumah aku sgt2 slow...giler hangin aku dibuatnye....nyaris je ikan and operasi cucuk tanam aku tak terjejas..hehehe...barang kat rumah pun tak habis punggah lg...belambak lg dok dlm plastik itam....aku mmg malas skit nak susun2 dlm kotak ni, sume sumbat dlm plastik itam jer...pastu sudahnye sampai skg tak berusik2 lg...nasibbbbb...nanti la bile ade mood baru start kemas balik....maid aku pun dah bising tanye mane dia nak letak brg sume ni, aku cakap nanti aku pikir dulu...sbb mmg aku sendiri tak tau mane nak letak barang2 tu sume...
Akif skg dah makin aktif dan agresif(haa ...kau)...semalam bwk dia g kedai,sekali cari2 anak aku ilang....rupenye dia panjat rak letak barang2 kat kedai tu and baekkkk punye dia tertiarap atas rak tu....ya allah...urut dada aku dibuatnye....
Tapi yg bagusnye akif dah pandai count 1 to 10....bagusss...tp ade caranye la, iaitu aku kene panjat tangga and turun tangga kat umah sambil kire 1 to 10...baru dia berminat...kalo takat dia tengah lek dok atas kusi aku suh mengira jgn harap lerrr....
Ape lg nak cite ek...nanti la ade mood cite lg...Haa..lg satu nak cite atok and opah akif akan balik dari UK this week...happynyeee, tp nak bgtau skit, aku rasa budak2 ni ade instinct kan...sbb akif macam tau je atok dia akan balik...pernah satu hari tu aku tgk dia dok sorang2 dalam bilik pastu dia termenung pandang luar pastu dia panggil...atok...atok..., and lately mmg sgt kerap dia panggil atok dia tuh,.....rasenye dia mmg tau atok dia mmg dah nak balik...
k la tu je nak cite...bye,...ketemu lagi dong...

2 comments:

faiz said...

Happy New Year Nydia!!! first azam patutnya, cepat2 kemas rumah..hehe...

nydia-mama akif said...

tu la faiz...tgh berazam la ni...tp apakan daya...baru tgk barang2 yg bertimbun tu pun dah penat,lemah rasa badan...belum sentuh lg...hahaha(dasar pemalas tul aku nih)