Monday, September 7, 2009

CUTI LAGI TP ADE MASALAH

seronoknye...for 2nd week cuti on monday...sgt la best..kan bagus kalo seminggu cuti 3 hari and kerja 4 hari....hahaha..
Walaupun cuti tapi kepala otak ku ini berserabut coz banyak sgt yg nak kene pikir......
Yang tensionnye satu pun tak bole settle2 lagi..aduih...menyampah tul..
Semalam suppose bayar Deposit untuk rumah...suddenly buyer yang before this nak beli rumah tp asyik tertangguh2 approved lak loannye, so rumah tu dah jadi milik dia la....serious aku down giler...dh la masa nak beli rumah before this pun penuh dgn controversi,tu pun tak settle2 lg...deposit 10% org tu tak pulang2 lagi...Pastu rumah yg ni masalah lg..dah la aku mmg dah suke giler umah tu....hiss, so again aku kene cari rumah lain.
Pastu sekarang nak cari maid....aku mmg dah beria2 sgt nak maid before this...lagipun agen dia sepupu aku jer,so far sepupu2 aku amik maid dgn dia sume ok la oku tgk...ramai sepupu aku amik maid thru my sepupu ni...tp bila laki aku dah approved nak bagi maid aku lak gigil...hehehe,aku cakap nanti la dulu, bukan ape bile baca2 blog2 kengkawan sume tgk perangai maid yg tak shenonoh tu buat aku seram ler plak...adoi..see dah satu hal lg buat aku pening memikirkannye...

Bile aku stress camni,progress akif pun aku dah tak perasan..anak teruna saya dah pandai posing bile tangkap gambo rupenye....esok saye buat entry tu okeh...

** bile baca blog yaya baru teringat harga maid dah naik...ishhh,mane la haku mampu kalo rm800,dah check dgn sepupu,tp dia cakap skg dia hold dulu supply maid skg, dia pun xsetuju harga baru cam mahal sgt...ishhhh

3 comments:

C.e.t.O.t said...

salam perkenalan.. citer tang rumah ni.. bengang la jugak.. buyer tu x reti2 nak confirm jadik beli ke x..dah follow up byk kali pastu nanti discus ngan hubby katanya.. la ni x reti2 nak confirm.. hp tu campakjekla leh x? buang masa kite, kite ni byk plan lain kan.. dah x kose nak tunggu..

tang maid.. samala juge ngan kite dulu nak amik maid tapi ngeri.. last2 x jadik.. ahaks! tapi ade maid bestla byk leh bantu.. ade gak member amik maid dan dpt yg ok.. ikot nasib la aku rasa amik maid ni.. nways.. gud luck dlm buat decision ye...

nydia-mama akif said...

salam...betul tu...mmg tu la yg buat kite hangin,coz kite byk lg plan,takkan nak dok ulang bende yg same tp tak settle2...penat okeh jadi "house hunting" ni....nak tak nak kene sabar je la kan...

isabelle said...

kalo gaji maid tu x smpi rm800, ambik je.hehe

lgpun katanya maid2 yg sblm ni sume ok kan?