Friday, July 10, 2009

SIAN ANAK MAMA


As usual balik kerja g ambik akif kat nursery.....But yesterday ambik akif and saya sgt terkezut beruk bile tengok keadaan akif....serious rase nak nangis tengok keadaan anak aku tu......Terus cakap

"YA ALLAH KENAPA ANAK MAMA NI???KENAPA NI?SAPE BUAT NI?

Akif plak semalam terus terpa aku...lg la syahdu, selalu kalo aku dtg dia buat bodo je dulu, siap geleng pala takmo balik....tapi semalam nampak je aku terus lari terus terpa aku...mau tak sebak aku...Muka akif calar balar semalam.....bukan skit2 okeh, cam kucing cakar......siap yg kat dahi tu berair tau....sebab dalam skit cakar tuh...Bukan skit lak tuh...kat dahi jer tiga cakar, kat bawah hidung satu cakar, kat bibir merah cam kene cubit, pastu kat dada satu.....
Mase nak balik budak tu siap mintak2 maaf...aku tak tergamak nak marah dia....tp mmg salah dia la kan sbb tak jaga anak aku dgn betul....Aku juz cakap takpe la terima kasih je la.....Ko paham2 sendiri je la....aku malas nak gado2 or marah2 orang ni.....



Ni yang kat dahi...tapi dalam gambar tak clear sgt la...



Nampak tak kat bawah hidung dia tuh....tu cam more tu kene cubit

Nampak tak bibir bawah akif yang belah kanan bengkak.....tu pun aku rase kene cubit....

Lagi satu yg kat dada dia..dia calar yg darah dia jadi beku kat dalam....



Tak tau nak cakap ape.....balik cerita kat lakiku tp lakiku kata takpe la, biase la tu....Bole lak camtu...sakit hati okeh.....Sekarang aku dah takde mood dah..sakit hati betul la...

9 comments:

Nurhayati said...

aduhai kesiannye Akif... eeiii mesti dorang tak tgk kan budak2 ni.. bukan sket tu, byk calar balar..huhhu
kalau anak kita kena camtu, mmg kita takde mood.. huhuhu

faiz said...

nydia - yg buat tue budak2 kat situ jugak ke? ciannya akif..tp yg peliknya apesal teruk sgt..budak2 kalau bergurau pun x de nye la sampai mcm tue sekali...kan..???

Anonymous said...

kesiannye...pengalaman nak besarkan anak mcm2...

wan muliani said...

akak..same case with my friend..

anak die pon baya akif..mcm ni la die kene..siap kat badan ngan kaki..

sampai anak die trauma dgn org luar..kesian sgt

nydia-mama akif said...

Yat:tu la yg sakit hati tu...mmg la adat budak2 gado2 ni, tp diorg bukan paham, kite yg besar ni la kene tgk n jaga,kalo diorg leraikan budak2 tu gaduh takkan jadi sampai camni....

Faiz: haah, dia gado dgn best fren dia yg gigit dia dulu tu, budak tu mmg lasak skit, tp yg kelakar tu mase gado cakar2 ni budak2 tak calar skit pun..makne nye akif tak lawan balik la tu...adoi sian anak mama

nydia-mama akif said...

Hi Wan....salam kenalan,betul la mmg byk tul dugaan membesarkan anak ni....kene tahan je la kan...esp bile sakit n kene buli camni...adoi..tu belum masuk skolah n remaja lg..camne la plak..

Yani: ye ker?sian anak ur fren...skg ni akak yg trauma tau...risau je tiap hari...

CiKaYu said...

nape akif? kesiannya...alahai tak sanggup rasanye kan, kite antar dia bersih suci murni, bile balik amik calar balar....sabar ye mama akif

wan muliani said...

akak gertak sket kt nurseri tu..hehehe ckp kalau jadi lagi nk saman je..yelah sape xsyg anak kan..akak yang saket lahirkn die..mane sampai hati tgk die luka2 mcm tu...nyamuk pon xbg gigit..ni kan lagi manusia..huhu

salha said...

i ni sensitif bab2 budak2 nih..i cam nk nangis tgk your son kene camni...i advise u tukar nursery la..insyaAllah nursery lain lagi baik dr yg ni...i kesian kt akif...kite gi keje tak tau akif kene cane...shian die...kalau i tak buat biz ade je akif ni i yg jage..hihihi...