Wednesday, March 19, 2014

Tahun tak sihat

Rasenye dari awal tahun aritu mmg ceritaku berkisar tak sihat jer....start dari aku tak sihat, ke anak2nya ke ayahnya..pastu dah sihat pastu sambung baluk tak sihat.....pastu ni budak2 tak sihat balik sejak jerebu teruk baru ni.....tp jerebu baru ni mg teruk sgt kot....mmg aku risau sgt dgn anak2...lebih2 lg akif sbb ade history asma kan pastu lak ade sukan sekolah..tp sib baik sukan dlm dewan..lega skit....
Tp smlm kebetulan aku cuti, sbb xsihat....so aku tgk aril tdo je seharian..aku mmg pelik la...mmg dah 2 ari dia batuk..tp xdemam so aku bg ubat batuk je la....
Tp bila aku tgk dia tdo je aku jd pelik..mula2 ingt dia laloq sbb minum ubat batuk......
Tp petang tu bila dia bgn tdo aku xsedap ati.....panggil aril dtg dekat...pastu perasan dia cam nafas laju2..as sudah....letak telinga kat dada dia..dengar ade bunyi weezee.....hmmm, ape lg..terus sms lakiku ajak g klinik nak buat neb....byk sgt kahak dlm dada la ni....
Ni second time aril buat neb....akuni jenis cpt panic.....nmpk anak xsihat sikit terus tuju klinik...aku mmg xkan tunggu 2 3 ari....tang2 tu gak aku g.....
Bwk klinik confirm kene buat neb....seb bek aril tak bergelut kali ni mase suh buat neb...cuma dia nangis sepanjangase n mengomel sepanjang masa...kejap cakap nak air, kejap ckp nak mama, kejap lg kang ckp nak bibik, pastu nak nak potong kuku....ker, tang2 tu bole nak potong kuku plak....aku layankan je la ckp ok ok jap lg ye.....alhamdulillah lepas je neb terus ok balik dia bernafas....baru lega...
Arini tgk dah aktif blk.....
Skg ni mama n ayah plak dah sakit tekak n mcm nak demam.huhuhu

posted from Bloggeroid

No comments: