Thursday, December 3, 2009

KISAH SEDIH

Siapa biasa dgn area ampang point mayb perasan one lady dgn anak kecik yang duduk depan CIMB bank minta sedekah....Mmg setiap hari dia duduk depan tu and everytime saya lalu depan tu asyik sebak je hati ni, bukan ape sbb kesian tgk anak dia tu...ish sensitif tul kalo tgk anak kecik ikut maknye mintak sedekah camtu....
Saya ni dok ingat dia ni orang indon...tapi pelik la jugak camne bole selamba duduk depan bank tu, tak ke kene tangkap polis ke ape ke.....
Kebetulan tadi g bank and tak tau la nape mulut ni nak bersembang dgn pompuan tu...so tanye la di asal mane and so on...

So dia pun cerita la yang dia asal Johor.Terkejut le sbb orang kite.....pasu dia cerita yang laki dia ajak dia and anak dia tu dtg KL cari kerja kat sini...So dia pun ikut la....sekali sampai KL laki dia suh dia jadi pelacur and nak jual anak dia tuh...YA allah...berderau aku dgr cerita dia,sebak ati aku.....Lepas tu dia pun bwk la anak dia lari dari laki dia...dah buat report polis dia pun mula idup mengemis kat sini sbb nak bg anak dia makan an dbeli pampers, anak dia kecik lg 2 thn camtu rasanye....kesian tul aku dgr cerita dia....Pastu dia nak cari duit untuk balik JB..pastu family sume porak peranda la eh byk jugak la dia cerita.....

Kesian aku tgk...paling tak sanggup tgk anak dia tuh....Sesungguhnye kita patut bersyukur dgn ape yg kite ade....

8 comments:

Nurhayati said...

masyaAllah siannye la.
Sbb tu la kita kena bersyukur sebab hidup kita lebih senang berbanding ngan golongan camtu kan. Rasa insaf sesangat.

nydia-mama akif said...

betul tu yat...mmg buat kite insaf la...

yaya said...

nydia, bleh percaya ke cerita die tu, ye la sekarang byk org menipu dengan belas kasihan. I pun duduk ampang ade nampak gak minah tu tapi hati i sukar la nak percaya cos byk sangat pengemis menipu termasuklah orang buta yang minta sedekah tu....

wan muliani said...

kesian memang kesian kak...tp kalau betol la...

skrg ni byk sgt org menipu..so beware je la..yang paling kesian ank kecil tu..die yang jadi mangsa dan bahan umpan

nydia-mama akif said...

yaya, Yani:
tu la...kalo dipikir2 balik mmg bahaya percaya kat diorg tu...tp tu la mak ni hati pink,sbb dia bwk anak tuh yg terus cam percaya je...hish teruk tul aku ni....

wan muliani said...

memang la akak..sbb akak pon mak jugak..hati mak2 ni sgt lembut..ehehe

cikayu said...

sedihnye...saya sama dgn awak. hati mmg cepat sebak, lelebih lagi kalau anak dia kecik tu baya anak kite. boleh menangis tak tentu pasal.

nydia-mama akif said...

BETUL TU AYU.....HAISH....CANNOT CONTROL KAN...HEHE